Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.

Sesuai dengan statusnya sebagai bahasa rasmi Malaysia yang mendokong peranan sebagai bahasa ilmu pengetahuan (Akta Pendidikan, 1996), bahasa Melayu menjadi bahasa pengantar utama bagi mata-mata pelajaran di sekolah kebangsaan, kecuali Matematik dan Sains mulai 2004 (Sharifah Maimunah, 2004) serta se...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Othman, Hashim
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: Universiti Sains Malaysia 2005
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/4884/1/Penilaian_Tahap_Penguasaan_Kemahiran_Menulis_Dalam_Bahasa_Melayu_Murid_Sekolah_Kebangsaan_Kebolehpercayaan_Instrumen.pdf
_version_ 1825827734558867456
author Othman, Hashim
author_facet Othman, Hashim
author_sort Othman, Hashim
collection USM
description Sesuai dengan statusnya sebagai bahasa rasmi Malaysia yang mendokong peranan sebagai bahasa ilmu pengetahuan (Akta Pendidikan, 1996), bahasa Melayu menjadi bahasa pengantar utama bagi mata-mata pelajaran di sekolah kebangsaan, kecuali Matematik dan Sains mulai 2004 (Sharifah Maimunah, 2004) serta sebagai satu mata pelajaran wajib, termasuklah di sekolah rendah jenis kebangsaan (Cina dan Tamil).
first_indexed 2024-03-06T13:43:06Z
format Conference or Workshop Item
id usm.eprints-4884
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T13:43:06Z
publishDate 2005
publisher Universiti Sains Malaysia
record_format dspace
spelling usm.eprints-48842013-07-13T03:07:57Z http://eprints.usm.my/4884/ Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen. Othman, Hashim L7-991 Education (General) Sesuai dengan statusnya sebagai bahasa rasmi Malaysia yang mendokong peranan sebagai bahasa ilmu pengetahuan (Akta Pendidikan, 1996), bahasa Melayu menjadi bahasa pengantar utama bagi mata-mata pelajaran di sekolah kebangsaan, kecuali Matematik dan Sains mulai 2004 (Sharifah Maimunah, 2004) serta sebagai satu mata pelajaran wajib, termasuklah di sekolah rendah jenis kebangsaan (Cina dan Tamil). Universiti Sains Malaysia 2005-09 Conference or Workshop Item NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/4884/1/Penilaian_Tahap_Penguasaan_Kemahiran_Menulis_Dalam_Bahasa_Melayu_Murid_Sekolah_Kebangsaan_Kebolehpercayaan_Instrumen.pdf Othman, Hashim (2005) Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen. In: Perisdangan Serantau Pendidikan Bahasa Malaysia : Merekayasa Pendidikan Bahasa Melayu Untuk Mendepani Cabaran Semasa, 16-18 September 2005, Paradise Beach Resort,Tanjung Bungah, Pulau Pinang. (Submitted)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Othman, Hashim
Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
title Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
title_full Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
title_fullStr Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
title_full_unstemmed Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
title_short Penilaian Tahap Penguasaan Kemahiran Menulis Dalam Bahasa Melayu Murid Sekolah Kebangsaan Kebolehpercayaan Instrumen.
title_sort penilaian tahap penguasaan kemahiran menulis dalam bahasa melayu murid sekolah kebangsaan kebolehpercayaan instrumen
topic L7-991 Education (General)
url http://eprints.usm.my/4884/1/Penilaian_Tahap_Penguasaan_Kemahiran_Menulis_Dalam_Bahasa_Melayu_Murid_Sekolah_Kebangsaan_Kebolehpercayaan_Instrumen.pdf
work_keys_str_mv AT othmanhashim penilaiantahappenguasaankemahiranmenulisdalambahasamelayumuridsekolahkebangsaankebolehpercayaaninstrumen