Autonomi guru dalam Pentaksiran Bilik Darjah (PBD): persepsi guru terhadap pemansuhan peperiksanaan tahap 1 di Sekolah Kebangsaan
Pentaksiran bilik darjah memerlukan guru menumpukan autonominya secara optimum dalam pentaksiran tanpa perlu diganggu oleh lain-lain bentuk penilaian terutamanya dalam kalangan guru tahap 1 di sekolah rendah di Malaysia. Tiga objektif kajian ditetapkan iaitu mengenalpasti samada guru masih menjal...
Main Authors: | Isa, Anniliza Mohd, Mydin, Al-Amin, Abdullah, Abdul Ghani Kanesan |
---|---|
Other Authors: | Habidin, Nurul Fadly |
Format: | Book Section |
Language: | English |
Published: |
Kaizentrenovation Sdn Bhd
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/50773/1/AUTONOMI%20GURU%20DALAM%20PBD%20-%20PERSEPSI%20GURU.pdf |
Similar Items
-
Transformasi Pendidikan Tahap 1 : Peperiksaan Ke Pentaksiran Bilik Darjah (PBD), Kesan
Terhadap Autonomi Guru
by: Isa, Anniliza Binti Mohd, et al.
Published: (2020) -
Pentaksiran dalam bilik darjah
by: Pang, Vincent Ah Fook, et al.
Published: (2017) -
Pengurusan bilik darjah untuk guru novis
by: Dali, Mohd Hasani
Published: (2010) -
Pelaksanaan penskoran pentaksiran lisan Bahasa Melayu dalam pentaksiran bilik darjah
by: Jamil, Halimah, et al.
Published: (2019) -
Pemahaman guru terhadap pentaksiran lisan bilik darjah berdasarkan standard kemahiran lisan Bahasa Melayu menengah rendah
by: Jamil, Halimah
Published: (2019)