Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat

Kajian ini mengetengahkan STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam pengajaran dan pembelajaran Elektrokimia dan keberkesanan eksperimen STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam meningkatkan pemahaman konsep elektrokimia dan kemahiran proses sains dalam kalangan pelajar Tingkatan Empat diukur. Eksperimen...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Daman Huri, Noor Haslina
Format: Thesis
Language:English
Published: 2019
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/52358/1/Pages%20from%20PHS20020450.pdf
_version_ 1825906669168623616
author Daman Huri, Noor Haslina
author_facet Daman Huri, Noor Haslina
author_sort Daman Huri, Noor Haslina
collection USM
description Kajian ini mengetengahkan STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam pengajaran dan pembelajaran Elektrokimia dan keberkesanan eksperimen STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam meningkatkan pemahaman konsep elektrokimia dan kemahiran proses sains dalam kalangan pelajar Tingkatan Empat diukur. Eksperimen yang direncanakan dalam STEM Bersepadu Berasaskan Makmal adalah berdasarkan konteks dunia semasa yang menyepadukan keempat-empat bidang STEM melalui trans disiplin dan pengintegrasian enam elemen .. Framework for STElvf Integration in the Classroom". Kajian ini menggunakan reka bentuk gabungan embedded yang melibatkan kuasi eksperimen untuk mendapatkan data kuantitatif daripada 115 orang pelajar Tingkatan Empat (55 orang KE dan 60 orang KK) daripada kumpulan eksperimen dan kawalan.
first_indexed 2024-03-06T15:53:00Z
format Thesis
id usm.eprints-52358
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T15:53:00Z
publishDate 2019
record_format dspace
spelling usm.eprints-523582022-04-18T08:26:21Z http://eprints.usm.my/52358/ Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat Daman Huri, Noor Haslina L7-991 Education (General) Kajian ini mengetengahkan STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam pengajaran dan pembelajaran Elektrokimia dan keberkesanan eksperimen STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam meningkatkan pemahaman konsep elektrokimia dan kemahiran proses sains dalam kalangan pelajar Tingkatan Empat diukur. Eksperimen yang direncanakan dalam STEM Bersepadu Berasaskan Makmal adalah berdasarkan konteks dunia semasa yang menyepadukan keempat-empat bidang STEM melalui trans disiplin dan pengintegrasian enam elemen .. Framework for STElvf Integration in the Classroom". Kajian ini menggunakan reka bentuk gabungan embedded yang melibatkan kuasi eksperimen untuk mendapatkan data kuantitatif daripada 115 orang pelajar Tingkatan Empat (55 orang KE dan 60 orang KK) daripada kumpulan eksperimen dan kawalan. 2019-08 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/52358/1/Pages%20from%20PHS20020450.pdf Daman Huri, Noor Haslina (2019) Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.
spellingShingle L7-991 Education (General)
Daman Huri, Noor Haslina
Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
title Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
title_full Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
title_fullStr Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
title_full_unstemmed Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
title_short Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
title_sort keberkesanan pendekatanstem bersepadu berasaskan makmal dalam meningkatkan kefahaman elektrokimia dan kemahiran proses sains pelajar tingkatan empat
topic L7-991 Education (General)
url http://eprints.usm.my/52358/1/Pages%20from%20PHS20020450.pdf
work_keys_str_mv AT damanhurinoorhaslina keberkesananpendekatanstembersepaduberasaskanmakmaldalammeningkatkankefahamanelektrokimiadankemahiranprosessainspelajartingkatanempat