Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kem...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf |
_version_ | 1825907333631311872 |
---|---|
author | Seah, Siok Peh |
author_facet | Seah, Siok Peh |
author_sort | Seah, Siok Peh |
collection | USM |
description | Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal dengan menggunakan model reka bentuk instruksional Hanaffin dan Peck (1988). Fasa kedua, meneroka penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam proses pembelajaran Sains Awal melalui pelaksanaan “KPS_Pra”, iaitu kemahiran memerhati, kemahiran mengelas, kemahiran mengukur menggunakan unit bukan piawai, kemahiran membuat inferens, kemahiran meramal dan kemahiran berkomunikasi. |
first_indexed | 2024-03-06T16:02:40Z |
format | Thesis |
id | usm.eprints-55635 |
institution | Universiti Sains Malaysia |
language | English |
last_indexed | 2024-03-06T16:02:40Z |
publishDate | 2019 |
record_format | dspace |
spelling | usm.eprints-556352022-11-14T06:13:11Z http://eprints.usm.my/55635/ Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains Seah, Siok Peh L7-991 Education (General) Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal dengan menggunakan model reka bentuk instruksional Hanaffin dan Peck (1988). Fasa kedua, meneroka penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam proses pembelajaran Sains Awal melalui pelaksanaan “KPS_Pra”, iaitu kemahiran memerhati, kemahiran mengelas, kemahiran mengukur menggunakan unit bukan piawai, kemahiran membuat inferens, kemahiran meramal dan kemahiran berkomunikasi. 2019-11 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf Seah, Siok Peh (2019) Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. |
spellingShingle | L7-991 Education (General) Seah, Siok Peh Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
title | Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
title_full | Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
title_fullStr | Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
title_full_unstemmed | Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
title_short | Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains |
title_sort | penggunaan kps pra dalam pengajaran dan pembelajaran kemahiran proses sains |
topic | L7-991 Education (General) |
url | http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf |
work_keys_str_mv | AT seahsiokpeh penggunaankpspradalampengajarandanpembelajarankemahiranprosessains |