Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains

Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kem...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Seah, Siok Peh
Format: Thesis
Language:English
Published: 2019
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf
_version_ 1825907333631311872
author Seah, Siok Peh
author_facet Seah, Siok Peh
author_sort Seah, Siok Peh
collection USM
description Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal dengan menggunakan model reka bentuk instruksional Hanaffin dan Peck (1988). Fasa kedua, meneroka penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam proses pembelajaran Sains Awal melalui pelaksanaan “KPS_Pra”, iaitu kemahiran memerhati, kemahiran mengelas, kemahiran mengukur menggunakan unit bukan piawai, kemahiran membuat inferens, kemahiran meramal dan kemahiran berkomunikasi.
first_indexed 2024-03-06T16:02:40Z
format Thesis
id usm.eprints-55635
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T16:02:40Z
publishDate 2019
record_format dspace
spelling usm.eprints-556352022-11-14T06:13:11Z http://eprints.usm.my/55635/ Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains Seah, Siok Peh L7-991 Education (General) Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal dengan menggunakan model reka bentuk instruksional Hanaffin dan Peck (1988). Fasa kedua, meneroka penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam proses pembelajaran Sains Awal melalui pelaksanaan “KPS_Pra”, iaitu kemahiran memerhati, kemahiran mengelas, kemahiran mengukur menggunakan unit bukan piawai, kemahiran membuat inferens, kemahiran meramal dan kemahiran berkomunikasi. 2019-11 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf Seah, Siok Peh (2019) Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
spellingShingle L7-991 Education (General)
Seah, Siok Peh
Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
title Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
title_full Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
title_fullStr Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
title_full_unstemmed Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
title_short Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
title_sort penggunaan kps pra dalam pengajaran dan pembelajaran kemahiran proses sains
topic L7-991 Education (General)
url http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf
work_keys_str_mv AT seahsiokpeh penggunaankpspradalampengajarandanpembelajarankemahiranprosessains