Ekosistem Amalan Terbaik Pembangunan Atribut Keusahawanan Pelajar Di Kolej Vokasional Kementerian Pendidikan Malaysia

Kajian ini memberi tumpuan kepada ekosistem amalan terbaik pembangunan atribut keusahawanan pelajar di tiga buah kolej vokasional KPM. Bagi mengenal pasti elemen ekosistem amalan terbaik pembangunan atribut keusahawanan pelajar di kolej vokasional yang dikaji, siasatan telah dijalankan kepada tiga e...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Alias, Hasmira
Format: Thesis
Language:English
Published: 2022
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/59159/1/24%20Pages%20from%20HASMIRA%20BINTI%20ALIAS%20-%20TESIS.pdf
_version_ 1797014218572038144
author Alias, Hasmira
author_facet Alias, Hasmira
author_sort Alias, Hasmira
collection USM
description Kajian ini memberi tumpuan kepada ekosistem amalan terbaik pembangunan atribut keusahawanan pelajar di tiga buah kolej vokasional KPM. Bagi mengenal pasti elemen ekosistem amalan terbaik pembangunan atribut keusahawanan pelajar di kolej vokasional yang dikaji, siasatan telah dijalankan kepada tiga elemen utama, iaitu strategi pelaksanaan, faktor yang menyokong kejayaan pelaksanaan strategi dan cabaran yang dihadapi oleh kolej vokasional yang dikaji. Reka bentuk kaedah kualitatif kajian kes pelbagai digunakan dalam kajian ini. Kaedah temu bual separa berstruktur dan kumpulan berfokus digunakan sebagai kaedah pengumpulan data utama manakala kaedah pemerhatian, analisis dokumen dan nota lapangan turut digunakan untuk membuat triangulasi data.
first_indexed 2024-03-06T16:13:04Z
format Thesis
id usm.eprints-59159
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T16:13:04Z
publishDate 2022
record_format dspace
spelling usm.eprints-591592023-08-17T01:20:48Z http://eprints.usm.my/59159/ Ekosistem Amalan Terbaik Pembangunan Atribut Keusahawanan Pelajar Di Kolej Vokasional Kementerian Pendidikan Malaysia Alias, Hasmira L7-991 Education (General) Kajian ini memberi tumpuan kepada ekosistem amalan terbaik pembangunan atribut keusahawanan pelajar di tiga buah kolej vokasional KPM. Bagi mengenal pasti elemen ekosistem amalan terbaik pembangunan atribut keusahawanan pelajar di kolej vokasional yang dikaji, siasatan telah dijalankan kepada tiga elemen utama, iaitu strategi pelaksanaan, faktor yang menyokong kejayaan pelaksanaan strategi dan cabaran yang dihadapi oleh kolej vokasional yang dikaji. Reka bentuk kaedah kualitatif kajian kes pelbagai digunakan dalam kajian ini. Kaedah temu bual separa berstruktur dan kumpulan berfokus digunakan sebagai kaedah pengumpulan data utama manakala kaedah pemerhatian, analisis dokumen dan nota lapangan turut digunakan untuk membuat triangulasi data. 2022-03 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/59159/1/24%20Pages%20from%20HASMIRA%20BINTI%20ALIAS%20-%20TESIS.pdf Alias, Hasmira (2022) Ekosistem Amalan Terbaik Pembangunan Atribut Keusahawanan Pelajar Di Kolej Vokasional Kementerian Pendidikan Malaysia. PhD thesis, Perpustakaan Hamzah Sendut.
spellingShingle L7-991 Education (General)
Alias, Hasmira
Ekosistem Amalan Terbaik Pembangunan Atribut Keusahawanan Pelajar Di Kolej Vokasional Kementerian Pendidikan Malaysia
title Ekosistem Amalan Terbaik Pembangunan Atribut Keusahawanan Pelajar Di Kolej Vokasional Kementerian Pendidikan Malaysia
title_full Ekosistem Amalan Terbaik Pembangunan Atribut Keusahawanan Pelajar Di Kolej Vokasional Kementerian Pendidikan Malaysia
title_fullStr Ekosistem Amalan Terbaik Pembangunan Atribut Keusahawanan Pelajar Di Kolej Vokasional Kementerian Pendidikan Malaysia
title_full_unstemmed Ekosistem Amalan Terbaik Pembangunan Atribut Keusahawanan Pelajar Di Kolej Vokasional Kementerian Pendidikan Malaysia
title_short Ekosistem Amalan Terbaik Pembangunan Atribut Keusahawanan Pelajar Di Kolej Vokasional Kementerian Pendidikan Malaysia
title_sort ekosistem amalan terbaik pembangunan atribut keusahawanan pelajar di kolej vokasional kementerian pendidikan malaysia
topic L7-991 Education (General)
url http://eprints.usm.my/59159/1/24%20Pages%20from%20HASMIRA%20BINTI%20ALIAS%20-%20TESIS.pdf
work_keys_str_mv AT aliashasmira ekosistemamalanterbaikpembangunanatributkeusahawananpelajardikolejvokasionalkementerianpendidikanmalaysia