Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah

Kajian ini bertujuan mereka bentuk. membangun dan menilai koswer multimedia pembelajaran tajwid bagi murid sekolah menengah. Modeloleh Alessi dan Trollip (2001) digunakan untuk mereka bentuk dan membangunkan tiga mad persembahan koswer iaitu Multimedia Mad Berasingan (MMB). Multimedia Mad Integr...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: A.Aziz, Zabedah
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/59452/1/24%20Pages%20from%2000001792217.pdf
_version_ 1825908089914654720
author A.Aziz, Zabedah
author_facet A.Aziz, Zabedah
author_sort A.Aziz, Zabedah
collection USM
description Kajian ini bertujuan mereka bentuk. membangun dan menilai koswer multimedia pembelajaran tajwid bagi murid sekolah menengah. Modeloleh Alessi dan Trollip (2001) digunakan untuk mereka bentuk dan membangunkan tiga mad persembahan koswer iaitu Multimedia Mad Berasingan (MMB). Multimedia Mad Integrasi (MMI) dan Multimedia Mad Pengecaman Suara (MMPS) yang merupakan rawatan kajian ini. Kajian kuasi-eksperimen dengan reka bentuk faktorial 3 x 2 dan ujian pra-pasca dijalankan kepada 140 murid daripada enam buah sekolah menengah di Pulau Pinang. Mad persembahan adalah pemboleh ubah bersandar sementara kefahaman dan bacaan adalah dua pemboleh ubah tidak bersandar.
first_indexed 2024-03-06T16:13:48Z
format Thesis
id usm.eprints-59452
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T16:13:48Z
publishDate 2015
record_format dspace
spelling usm.eprints-594522023-10-03T03:56:45Z http://eprints.usm.my/59452/ Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah A.Aziz, Zabedah T1-995 Technology(General) Kajian ini bertujuan mereka bentuk. membangun dan menilai koswer multimedia pembelajaran tajwid bagi murid sekolah menengah. Modeloleh Alessi dan Trollip (2001) digunakan untuk mereka bentuk dan membangunkan tiga mad persembahan koswer iaitu Multimedia Mad Berasingan (MMB). Multimedia Mad Integrasi (MMI) dan Multimedia Mad Pengecaman Suara (MMPS) yang merupakan rawatan kajian ini. Kajian kuasi-eksperimen dengan reka bentuk faktorial 3 x 2 dan ujian pra-pasca dijalankan kepada 140 murid daripada enam buah sekolah menengah di Pulau Pinang. Mad persembahan adalah pemboleh ubah bersandar sementara kefahaman dan bacaan adalah dua pemboleh ubah tidak bersandar. 2015-09 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/59452/1/24%20Pages%20from%2000001792217.pdf A.Aziz, Zabedah (2015) Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah. PhD thesis, Perpustakaan Hamzah Sendut.
spellingShingle T1-995 Technology(General)
A.Aziz, Zabedah
Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
title Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
title_full Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
title_fullStr Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
title_full_unstemmed Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
title_short Reka Bentuk, Pembangunan Dan Penilaian Koswer Multimedia Pembelajaran Tajwid Terhadap Kefahaman Dan Kemahiran Bacaan Al-Quran Murid Sekolah Menengah
title_sort reka bentuk pembangunan dan penilaian koswer multimedia pembelajaran tajwid terhadap kefahaman dan kemahiran bacaan al quran murid sekolah menengah
topic T1-995 Technology(General)
url http://eprints.usm.my/59452/1/24%20Pages%20from%2000001792217.pdf
work_keys_str_mv AT aazizzabedah rekabentukpembangunandanpenilaiankoswermultimediapembelajarantajwidterhadapkefahamandankemahiranbacaanalquranmuridsekolahmenengah