Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan Melalui Analisis Hermeneutik

Kajian ini adalah suatu analisis yang bertujuan untuk mengenalpasti ciri-ciri tingkahlaku pengajaran berkesan dalam bilik darjah. Pendekatan yang digunakan dalam kajian ini ialah Kaedah Analisis Herrneneutik (Hermeneutic Analysis),iaitu satu modul yang telah diperkenalkan oleh Dr. K.L. Loganathan, d...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Abu Bakar, Ab. Rahman
Format: Thesis
Language:English
Published: 1993
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/61782/1/Pages%20from%20Ab.%20Rahman%20bin%20Abu%20Bakar.pdf
Description
Summary:Kajian ini adalah suatu analisis yang bertujuan untuk mengenalpasti ciri-ciri tingkahlaku pengajaran berkesan dalam bilik darjah. Pendekatan yang digunakan dalam kajian ini ialah Kaedah Analisis Herrneneutik (Hermeneutic Analysis),iaitu satu modul yang telah diperkenalkan oleh Dr. K.L. Loganathan, dari Universiti Sains Malaysia dalam kajiannya mengenai Interaksi Bilik Darjah di Setengah Sekolah Rendah Luar Bandar di Malaysia (Classroom Interaction in Some Rural Primary School in Malaysia) 1989.