Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan Melalui Analisis Hermeneutik
Kajian ini adalah suatu analisis yang bertujuan untuk mengenalpasti ciri-ciri tingkahlaku pengajaran berkesan dalam bilik darjah. Pendekatan yang digunakan dalam kajian ini ialah Kaedah Analisis Herrneneutik (Hermeneutic Analysis),iaitu satu modul yang telah diperkenalkan oleh Dr. K.L. Loganathan, d...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
1993
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/61782/1/Pages%20from%20Ab.%20Rahman%20bin%20Abu%20Bakar.pdf |
_version_ | 1824451966774804480 |
---|---|
author | Abu Bakar, Ab. Rahman |
author_facet | Abu Bakar, Ab. Rahman |
author_sort | Abu Bakar, Ab. Rahman |
collection | USM |
description | Kajian ini adalah suatu analisis yang bertujuan untuk mengenalpasti ciri-ciri tingkahlaku pengajaran berkesan dalam bilik darjah. Pendekatan yang digunakan dalam kajian ini ialah Kaedah Analisis Herrneneutik (Hermeneutic Analysis),iaitu satu modul yang telah diperkenalkan oleh Dr. K.L. Loganathan, dari Universiti Sains Malaysia dalam kajiannya mengenai Interaksi Bilik Darjah di Setengah Sekolah Rendah Luar Bandar di Malaysia (Classroom Interaction in Some Rural Primary School in Malaysia) 1989. |
first_indexed | 2025-02-19T02:43:02Z |
format | Thesis |
id | usm.eprints-61782 |
institution | Universiti Sains Malaysia |
language | English |
last_indexed | 2025-02-19T02:43:02Z |
publishDate | 1993 |
record_format | dspace |
spelling | usm.eprints-617822025-02-17T00:46:51Z http://eprints.usm.my/61782/ Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan Melalui Analisis Hermeneutik Abu Bakar, Ab. Rahman L7-991 Education (General) Kajian ini adalah suatu analisis yang bertujuan untuk mengenalpasti ciri-ciri tingkahlaku pengajaran berkesan dalam bilik darjah. Pendekatan yang digunakan dalam kajian ini ialah Kaedah Analisis Herrneneutik (Hermeneutic Analysis),iaitu satu modul yang telah diperkenalkan oleh Dr. K.L. Loganathan, dari Universiti Sains Malaysia dalam kajiannya mengenai Interaksi Bilik Darjah di Setengah Sekolah Rendah Luar Bandar di Malaysia (Classroom Interaction in Some Rural Primary School in Malaysia) 1989. 1993-03 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/61782/1/Pages%20from%20Ab.%20Rahman%20bin%20Abu%20Bakar.pdf Abu Bakar, Ab. Rahman (1993) Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan Melalui Analisis Hermeneutik. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia. |
spellingShingle | L7-991 Education (General) Abu Bakar, Ab. Rahman Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan Melalui Analisis Hermeneutik |
title | Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan
Melalui Analisis Hermeneutik |
title_full | Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan
Melalui Analisis Hermeneutik |
title_fullStr | Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan
Melalui Analisis Hermeneutik |
title_full_unstemmed | Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan
Melalui Analisis Hermeneutik |
title_short | Satu Kajian Terhadap Ciri-Ciri Pengajaran Guru Yang Berkesan
Melalui Analisis Hermeneutik |
title_sort | satu kajian terhadap ciri ciri pengajaran guru yang berkesan melalui analisis hermeneutik |
topic | L7-991 Education (General) |
url | http://eprints.usm.my/61782/1/Pages%20from%20Ab.%20Rahman%20bin%20Abu%20Bakar.pdf |
work_keys_str_mv | AT abubakarabrahman satukajianterhadapciriciripengajaranguruyangberkesanmelaluianalisishermeneutik |