Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran
Kajian ini cuba meneliti dan meninjau sejauhmana guru-guru sekolah menengah bersedia dan berkebolehan mengguna komputer dalam menjalankan tugas pentadbiran dan pengajaran. Secara amnya, kajian ini mempunyai dua tujuan utama, iaitu (i) membentuk dan menilai empat pembolehubah bersandar iaitu Kesediaa...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/61948/1/Pages%20from%20Yusni%20bt%20Abd.%20Rahman.pdf |
Summary: | Kajian ini cuba meneliti dan meninjau sejauhmana guru-guru sekolah menengah bersedia dan berkebolehan mengguna komputer dalam menjalankan tugas pentadbiran dan pengajaran. Secara amnya, kajian ini mempunyai dua tujuan utama, iaitu (i) membentuk dan menilai empat pembolehubah bersandar iaitu Kesediaan Guru Mengguna Komputer (KMK-BI); Kesediaan Guru Mengguna Komputer dalam Tugas Pentadbiran dan Pengajaran (KMK.-B2); Kefahaman Guru Tentang Komputer (KTK); dan
Kebolehan Guru Mengguna Komputer dalam Tugas Pentadbiran dan Pengajaran (KMKTPP) dari segi kesahan dan kebolehpercayaannya, dan· (ii) mengetahui perhubungan di antara keempat-empat pembolehubah bersandar. |
---|