Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran

Kajian ini cuba meneliti dan meninjau sejauhmana guru-guru sekolah menengah bersedia dan berkebolehan mengguna komputer dalam menjalankan tugas pentadbiran dan pengajaran. Secara amnya, kajian ini mempunyai dua tujuan utama, iaitu (i) membentuk dan menilai empat pembolehubah bersandar iaitu Kesediaa...

Deskribapen osoa

Xehetasun bibliografikoak
Egile nagusia: Abd. Rahman, Yusni
Formatua: Thesis
Hizkuntza:English
Argitaratua: 2004
Gaiak:
Sarrera elektronikoa:http://eprints.usm.my/61948/1/Pages%20from%20Yusni%20bt%20Abd.%20Rahman.pdf
_version_ 1825908567493836800
author Abd. Rahman, Yusni
author_facet Abd. Rahman, Yusni
author_sort Abd. Rahman, Yusni
collection USM
description Kajian ini cuba meneliti dan meninjau sejauhmana guru-guru sekolah menengah bersedia dan berkebolehan mengguna komputer dalam menjalankan tugas pentadbiran dan pengajaran. Secara amnya, kajian ini mempunyai dua tujuan utama, iaitu (i) membentuk dan menilai empat pembolehubah bersandar iaitu Kesediaan Guru Mengguna Komputer (KMK-BI); Kesediaan Guru Mengguna Komputer dalam Tugas Pentadbiran dan Pengajaran (KMK.-B2); Kefahaman Guru Tentang Komputer (KTK); dan Kebolehan Guru Mengguna Komputer dalam Tugas Pentadbiran dan Pengajaran (KMKTPP) dari segi kesahan dan kebolehpercayaannya, dan· (ii) mengetahui perhubungan di antara keempat-empat pembolehubah bersandar.
first_indexed 2025-03-06T09:55:54Z
format Thesis
id usm.eprints-61948
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2025-03-06T09:55:54Z
publishDate 2004
record_format dspace
spelling usm.eprints-619482025-03-02T07:40:19Z http://eprints.usm.my/61948/ Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran Abd. Rahman, Yusni LC5800-5808 Distance education. Kajian ini cuba meneliti dan meninjau sejauhmana guru-guru sekolah menengah bersedia dan berkebolehan mengguna komputer dalam menjalankan tugas pentadbiran dan pengajaran. Secara amnya, kajian ini mempunyai dua tujuan utama, iaitu (i) membentuk dan menilai empat pembolehubah bersandar iaitu Kesediaan Guru Mengguna Komputer (KMK-BI); Kesediaan Guru Mengguna Komputer dalam Tugas Pentadbiran dan Pengajaran (KMK.-B2); Kefahaman Guru Tentang Komputer (KTK); dan Kebolehan Guru Mengguna Komputer dalam Tugas Pentadbiran dan Pengajaran (KMKTPP) dari segi kesahan dan kebolehpercayaannya, dan· (ii) mengetahui perhubungan di antara keempat-empat pembolehubah bersandar. 2004-03 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/61948/1/Pages%20from%20Yusni%20bt%20Abd.%20Rahman.pdf Abd. Rahman, Yusni (2004) Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.
spellingShingle LC5800-5808 Distance education.
Abd. Rahman, Yusni
Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran
title Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran
title_full Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran
title_fullStr Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran
title_full_unstemmed Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran
title_short Pengesahan Pemboleh Ubah Bagi Mengukur Kesediaan Dan Kebolehan Guru Sekolah Menengah Mengguna Komputer Dalam Menjalankan Tugas Pentadbiran Dan Pengajaran
title_sort pengesahan pemboleh ubah bagi mengukur kesediaan dan kebolehan guru sekolah menengah mengguna komputer dalam menjalankan tugas pentadbiran dan pengajaran
topic LC5800-5808 Distance education.
url http://eprints.usm.my/61948/1/Pages%20from%20Yusni%20bt%20Abd.%20Rahman.pdf
work_keys_str_mv AT abdrahmanyusni pengesahanpembolehubahbagimengukurkesediaandankebolehangurusekolahmenengahmenggunakomputerdalammenjalankantugaspentadbirandanpengajaran