Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb].
Penyelidikan ini bertujuan untuk mengenal pasti kesan pendekatan penyebatian kemahiran berfikir kreatif (PPKBK) berbanding pendekatan tradisional (PT) dalam pengajaran karangan deskriptif dan karangan imaginatif dalam kalangan pelajar Tingkatan IV. This research aimed at identifying the effect o...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2006
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/9100/1/KESAN_PENDEKATAN_PENYEBATIAN_KEMAHIRAN_BERFIKIR_KREATIF_DALAM_PENGAJARAN_KARANGAN_DESKRIPTIF.pdf |
_version_ | 1825828486081675264 |
---|---|
author | Mohamed, Siti Zabidah |
author_facet | Mohamed, Siti Zabidah |
author_sort | Mohamed, Siti Zabidah |
collection | USM |
description | Penyelidikan ini bertujuan untuk mengenal pasti kesan pendekatan penyebatian kemahiran berfikir kreatif (PPKBK) berbanding pendekatan tradisional (PT) dalam pengajaran karangan deskriptif dan karangan imaginatif dalam
kalangan pelajar Tingkatan IV.
This research aimed at identifying the effect of the infusion of creative thinking skills approach (ICTSA) as compared to the effect of the traditional approach (TA) in the teaching of descriptive and imaginative essays among Form Four students.
|
first_indexed | 2024-03-06T13:54:18Z |
format | Thesis |
id | usm.eprints-9100 |
institution | Universiti Sains Malaysia |
language | English |
last_indexed | 2024-03-06T13:54:18Z |
publishDate | 2006 |
record_format | dspace |
spelling | usm.eprints-91002017-02-10T10:01:28Z http://eprints.usm.my/9100/ Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb]. Mohamed, Siti Zabidah LB1555-1602 Elementary or public school education Penyelidikan ini bertujuan untuk mengenal pasti kesan pendekatan penyebatian kemahiran berfikir kreatif (PPKBK) berbanding pendekatan tradisional (PT) dalam pengajaran karangan deskriptif dan karangan imaginatif dalam kalangan pelajar Tingkatan IV. This research aimed at identifying the effect of the infusion of creative thinking skills approach (ICTSA) as compared to the effect of the traditional approach (TA) in the teaching of descriptive and imaginative essays among Form Four students. 2006-06 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/9100/1/KESAN_PENDEKATAN_PENYEBATIAN_KEMAHIRAN_BERFIKIR_KREATIF_DALAM_PENGAJARAN_KARANGAN_DESKRIPTIF.pdf Mohamed, Siti Zabidah (2006) Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb]. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. |
spellingShingle | LB1555-1602 Elementary or public school education Mohamed, Siti Zabidah Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb]. |
title | Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb]. |
title_full | Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb]. |
title_fullStr | Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb]. |
title_full_unstemmed | Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb]. |
title_short | Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb]. |
title_sort | kesan pendekatan penyebatian kemahiran berfikir kreatif dalam pengajaran karangan deskriptif dan karangan imaginatif dalam kalangan pelajar tingkatan iv lb1591 5 m2 s623 2006 f rb |
topic | LB1555-1602 Elementary or public school education |
url | http://eprints.usm.my/9100/1/KESAN_PENDEKATAN_PENYEBATIAN_KEMAHIRAN_BERFIKIR_KREATIF_DALAM_PENGAJARAN_KARANGAN_DESKRIPTIF.pdf |
work_keys_str_mv | AT mohamedsitizabidah kesanpendekatanpenyebatiankemahiranberfikirkreatifdalampengajarankarangandeskriptifdankaranganimaginatifdalamkalanganpelajartingkatanivlb15915m2s6232006frb |