Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].

Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Baharom, Sadiah
Format: Thesis
Language:English
Published: 2008
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf
_version_ 1797004465664950272
author Baharom, Sadiah
author_facet Baharom, Sadiah
author_sort Baharom, Sadiah
collection USM
description Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of implementing a constructivist teaching approach by combining the learning cycle and concept mapping on students’ understanding, development of knowledge and the structure of knowledge based on the topic on Cell Division.
first_indexed 2024-03-06T13:56:29Z
format Thesis
id usm.eprints-9964
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T13:56:29Z
publishDate 2008
record_format dspace
spelling usm.eprints-99642013-07-13T04:17:28Z http://eprints.usm.my/9964/ Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb]. Baharom, Sadiah LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of implementing a constructivist teaching approach by combining the learning cycle and concept mapping on students’ understanding, development of knowledge and the structure of knowledge based on the topic on Cell Division. 2008-04 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf Baharom, Sadiah (2008) Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb]. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
spellingShingle LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools
Baharom, Sadiah
Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
title Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
title_full Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
title_fullStr Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
title_full_unstemmed Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
title_short Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
title_sort kesan paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap konsepsi pelajar tentang pembahagian sel lb1647 s111 2008 f rb
topic LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools
url http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf
work_keys_str_mv AT baharomsadiah kesanpaduankitarpembelajarandanpemetaankonsepterhadapkonsepsipelajartentangpembahagiansellb1647s1112008frb