Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].
Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2008
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf |
_version_ | 1797004465664950272 |
---|---|
author | Baharom, Sadiah |
author_facet | Baharom, Sadiah |
author_sort | Baharom, Sadiah |
collection | USM |
description | Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel.
This research was carried out to examine the effects of implementing a constructivist teaching approach by combining the learning cycle and concept mapping on students’ understanding, development of knowledge and the structure of knowledge based on the topic on Cell Division.
|
first_indexed | 2024-03-06T13:56:29Z |
format | Thesis |
id | usm.eprints-9964 |
institution | Universiti Sains Malaysia |
language | English |
last_indexed | 2024-03-06T13:56:29Z |
publishDate | 2008 |
record_format | dspace |
spelling | usm.eprints-99642013-07-13T04:17:28Z http://eprints.usm.my/9964/ Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb]. Baharom, Sadiah LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of implementing a constructivist teaching approach by combining the learning cycle and concept mapping on students’ understanding, development of knowledge and the structure of knowledge based on the topic on Cell Division. 2008-04 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf Baharom, Sadiah (2008) Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb]. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. |
spellingShingle | LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Baharom, Sadiah Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb]. |
title | Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel
[LB1647. S111 2008 f rb].
|
title_full | Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel
[LB1647. S111 2008 f rb].
|
title_fullStr | Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel
[LB1647. S111 2008 f rb].
|
title_full_unstemmed | Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel
[LB1647. S111 2008 f rb].
|
title_short | Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel
[LB1647. S111 2008 f rb].
|
title_sort | kesan paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap konsepsi pelajar tentang pembahagian sel lb1647 s111 2008 f rb |
topic | LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools |
url | http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf |
work_keys_str_mv | AT baharomsadiah kesanpaduankitarpembelajarandanpemetaankonsepterhadapkonsepsipelajartentangpembahagiansellb1647s1112008frb |