Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali
Kemahiran 4C ini merupakan kemahiran Komunikasi, Kolaborasi, Pemikiran Kritis dan Kreativiti yang terkandung di dalam Pendidikan Abad Ke-21 (PAK21). Ini merupakan pendidikan yang telah digariskan oleh kerajaan dalam memastikan pelajar yang dihasilkan mempunyai kualiti yang baik dari setiap aspek...
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/1372/1/P12542_724f4955be804073ccf55d2654d6340e.pdf |
_version_ | 1796868447479529472 |
---|---|
author | Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah Wan Muda, Wan Hanim Nadrah Ab Halim, Fazlinda |
author_facet | Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah Wan Muda, Wan Hanim Nadrah Ab Halim, Fazlinda |
author_sort | Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah |
collection | UTHM |
description | Kemahiran 4C ini merupakan kemahiran Komunikasi, Kolaborasi, Pemikiran
Kritis dan Kreativiti yang terkandung di dalam Pendidikan Abad Ke-21 (PAK21). Ini
merupakan pendidikan yang telah digariskan oleh kerajaan dalam memastikan pelajar yang
dihasilkan mempunyai kualiti yang baik dari setiap aspek bukan sahaja dari segi
pembelajaran. Pelajar memainkan peranan penting untuk mengaplikasi kemahiran 4C ini
dalam proses pembelajaran teori mahupun pembelajaran amali. |
first_indexed | 2024-03-05T21:39:55Z |
format | Conference or Workshop Item |
id | uthm.eprints-1372 |
institution | Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
language | English |
last_indexed | 2024-03-05T21:39:55Z |
publishDate | 2020 |
record_format | dspace |
spelling | uthm.eprints-13722021-10-20T07:10:02Z http://eprints.uthm.edu.my/1372/ Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah Wan Muda, Wan Hanim Nadrah Ab Halim, Fazlinda LB2300-2430 Higher education Kemahiran 4C ini merupakan kemahiran Komunikasi, Kolaborasi, Pemikiran Kritis dan Kreativiti yang terkandung di dalam Pendidikan Abad Ke-21 (PAK21). Ini merupakan pendidikan yang telah digariskan oleh kerajaan dalam memastikan pelajar yang dihasilkan mempunyai kualiti yang baik dari setiap aspek bukan sahaja dari segi pembelajaran. Pelajar memainkan peranan penting untuk mengaplikasi kemahiran 4C ini dalam proses pembelajaran teori mahupun pembelajaran amali. 2020 Conference or Workshop Item PeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/1372/1/P12542_724f4955be804073ccf55d2654d6340e.pdf Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah and Wan Muda, Wan Hanim Nadrah and Ab Halim, Fazlinda (2020) Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali. In: Seminar Kebangsaan Majlis Dekan Pendidikan Universiti Awam Malaysia (MEDC2020), 11-12/11/2020, USIM. |
spellingShingle | LB2300-2430 Higher education Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah Wan Muda, Wan Hanim Nadrah Ab Halim, Fazlinda Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali |
title | Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam
pembelajaran teori dan amali |
title_full | Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam
pembelajaran teori dan amali |
title_fullStr | Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam
pembelajaran teori dan amali |
title_full_unstemmed | Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam
pembelajaran teori dan amali |
title_short | Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam
pembelajaran teori dan amali |
title_sort | persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali |
topic | LB2300-2430 Higher education |
url | http://eprints.uthm.edu.my/1372/1/P12542_724f4955be804073ccf55d2654d6340e.pdf |
work_keys_str_mv | AT arifafandinorarifahaisyah persepsipelajarbidangmekanikalterhadappenguasaan4cdalampembelajaranteoridanamali AT wanmudawanhanimnadrah persepsipelajarbidangmekanikalterhadappenguasaan4cdalampembelajaranteoridanamali AT abhalimfazlinda persepsipelajarbidangmekanikalterhadappenguasaan4cdalampembelajaranteoridanamali |