Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali

Kemahiran 4C ini merupakan kemahiran Komunikasi, Kolaborasi, Pemikiran Kritis dan Kreativiti yang terkandung di dalam Pendidikan Abad Ke-21 (PAK21). Ini merupakan pendidikan yang telah digariskan oleh kerajaan dalam memastikan pelajar yang dihasilkan mempunyai kualiti yang baik dari setiap aspek...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah, Wan Muda, Wan Hanim Nadrah, Ab Halim, Fazlinda
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: 2020
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/1372/1/P12542_724f4955be804073ccf55d2654d6340e.pdf
_version_ 1796868447479529472
author Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah
Wan Muda, Wan Hanim Nadrah
Ab Halim, Fazlinda
author_facet Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah
Wan Muda, Wan Hanim Nadrah
Ab Halim, Fazlinda
author_sort Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah
collection UTHM
description Kemahiran 4C ini merupakan kemahiran Komunikasi, Kolaborasi, Pemikiran Kritis dan Kreativiti yang terkandung di dalam Pendidikan Abad Ke-21 (PAK21). Ini merupakan pendidikan yang telah digariskan oleh kerajaan dalam memastikan pelajar yang dihasilkan mempunyai kualiti yang baik dari setiap aspek bukan sahaja dari segi pembelajaran. Pelajar memainkan peranan penting untuk mengaplikasi kemahiran 4C ini dalam proses pembelajaran teori mahupun pembelajaran amali.
first_indexed 2024-03-05T21:39:55Z
format Conference or Workshop Item
id uthm.eprints-1372
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-05T21:39:55Z
publishDate 2020
record_format dspace
spelling uthm.eprints-13722021-10-20T07:10:02Z http://eprints.uthm.edu.my/1372/ Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah Wan Muda, Wan Hanim Nadrah Ab Halim, Fazlinda LB2300-2430 Higher education Kemahiran 4C ini merupakan kemahiran Komunikasi, Kolaborasi, Pemikiran Kritis dan Kreativiti yang terkandung di dalam Pendidikan Abad Ke-21 (PAK21). Ini merupakan pendidikan yang telah digariskan oleh kerajaan dalam memastikan pelajar yang dihasilkan mempunyai kualiti yang baik dari setiap aspek bukan sahaja dari segi pembelajaran. Pelajar memainkan peranan penting untuk mengaplikasi kemahiran 4C ini dalam proses pembelajaran teori mahupun pembelajaran amali. 2020 Conference or Workshop Item PeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/1372/1/P12542_724f4955be804073ccf55d2654d6340e.pdf Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah and Wan Muda, Wan Hanim Nadrah and Ab Halim, Fazlinda (2020) Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali. In: Seminar Kebangsaan Majlis Dekan Pendidikan Universiti Awam Malaysia (MEDC2020), 11-12/11/2020, USIM.
spellingShingle LB2300-2430 Higher education
Arif Afandi, Nor Arifah Aisyah
Wan Muda, Wan Hanim Nadrah
Ab Halim, Fazlinda
Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali
title Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali
title_full Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali
title_fullStr Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali
title_full_unstemmed Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali
title_short Persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap Penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali
title_sort persepsi pelajar bidang mekanikal terhadap penguasaan 4c dalam pembelajaran teori dan amali
topic LB2300-2430 Higher education
url http://eprints.uthm.edu.my/1372/1/P12542_724f4955be804073ccf55d2654d6340e.pdf
work_keys_str_mv AT arifafandinorarifahaisyah persepsipelajarbidangmekanikalterhadappenguasaan4cdalampembelajaranteoridanamali
AT wanmudawanhanimnadrah persepsipelajarbidangmekanikalterhadappenguasaan4cdalampembelajaranteoridanamali
AT abhalimfazlinda persepsipelajarbidangmekanikalterhadappenguasaan4cdalampembelajaranteoridanamali