Penggunaan model servqual bagi mengukur perkhidmatan pendidikan tinggi di UTHM

Kajian ini adalah bertajuk "Meningkatkan Kualiti Perkhidmatan Pendidikan Teknik dan Vokasional bagi mengubah dan meningkatkan pandangan masyarakat terhadap pendidikan teknik dan vokasional". Di dalam kajian ini terdapat lima bahagian utama iaitu pengenalan kajian, kajian literrator, metodo...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Amir Razlan Shapawi, Mohd Ezhar
Format: Thesis
Language:English
English
Published: 2013
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/1969/1/24p%20MOHD%20EZHAR%20AMIR%20RAZLAN%20SHAPAWI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/1969/2/MOHD%20EZHAR%20AMIR%20RAZLAN%20SHAPAWI%20WATERMARK.pdf
_version_ 1796868559066890240
author Amir Razlan Shapawi, Mohd Ezhar
author_facet Amir Razlan Shapawi, Mohd Ezhar
author_sort Amir Razlan Shapawi, Mohd Ezhar
collection UTHM
description Kajian ini adalah bertajuk "Meningkatkan Kualiti Perkhidmatan Pendidikan Teknik dan Vokasional bagi mengubah dan meningkatkan pandangan masyarakat terhadap pendidikan teknik dan vokasional". Di dalam kajian ini terdapat lima bahagian utama iaitu pengenalan kajian, kajian literrator, metodologi kajian, analisis data kajian dan juga cadangan kajian. Kajian ini dimulakan dengan pendahuluan kajian yang akan dibuat dengan mengenalpasti semua aspek-aspek utama kajian seperti latar belakang masalah, penyataan masalah, tujuan kajian, objektif kajian, persoalan kajian, kepentingan kajian, batasan kajian dan juga kerangka kajian. Pada bahagian kedua kajian ini pula ia lebih kepada kajian literatur ke atas kajian yang akan dijalankan pada awal kajian literatur, pada bahagian ini terdapat maklumat mengenai kawasan kajian yang akan dijalan iaitu di Fakulti Pendidikan Teknik dan Vokasional UTHM sebagai kawasan kajian. Selain itu, bahagian kajian literatur ini juga dinyatakan kepentingan mengenai kualiti pendidikan dan model-model kajian yang akan digunakan dalam kajian ini seperti model SERVQUAL. Pada bahagian ketiga iaitu metodologi kajian, dibahagian ini dinyatakan bagaimana kajian ini akan dilakukan seperti pemilihan sampel kajian, cara pengumpulan data dan juaga kaedah analisis yang akan dijalankan. Bahagian keempat kajian ialah bahagian analisis data, lima aspek utama SERVQUAL dianalisis pada perkhidmatan di FPTV UTHM. Di bahagian terakhir kajian bab lima iaitu penambahbaikan keatas kualiti perkhidmatan di FPTV UTHM dinyatakan dan juga cadangan yang boleh dilakukan oleh pengkaji lain dalam kajian yang akan datang.
first_indexed 2024-03-05T21:41:35Z
format Thesis
id uthm.eprints-1969
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
language English
English
last_indexed 2024-03-05T21:41:35Z
publishDate 2013
record_format dspace
spelling uthm.eprints-19692021-10-14T05:46:36Z http://eprints.uthm.edu.my/1969/ Penggunaan model servqual bagi mengukur perkhidmatan pendidikan tinggi di UTHM Amir Razlan Shapawi, Mohd Ezhar LB Theory and practice of education LB1050.9-1091 Educational psychology Kajian ini adalah bertajuk "Meningkatkan Kualiti Perkhidmatan Pendidikan Teknik dan Vokasional bagi mengubah dan meningkatkan pandangan masyarakat terhadap pendidikan teknik dan vokasional". Di dalam kajian ini terdapat lima bahagian utama iaitu pengenalan kajian, kajian literrator, metodologi kajian, analisis data kajian dan juga cadangan kajian. Kajian ini dimulakan dengan pendahuluan kajian yang akan dibuat dengan mengenalpasti semua aspek-aspek utama kajian seperti latar belakang masalah, penyataan masalah, tujuan kajian, objektif kajian, persoalan kajian, kepentingan kajian, batasan kajian dan juga kerangka kajian. Pada bahagian kedua kajian ini pula ia lebih kepada kajian literatur ke atas kajian yang akan dijalankan pada awal kajian literatur, pada bahagian ini terdapat maklumat mengenai kawasan kajian yang akan dijalan iaitu di Fakulti Pendidikan Teknik dan Vokasional UTHM sebagai kawasan kajian. Selain itu, bahagian kajian literatur ini juga dinyatakan kepentingan mengenai kualiti pendidikan dan model-model kajian yang akan digunakan dalam kajian ini seperti model SERVQUAL. Pada bahagian ketiga iaitu metodologi kajian, dibahagian ini dinyatakan bagaimana kajian ini akan dilakukan seperti pemilihan sampel kajian, cara pengumpulan data dan juaga kaedah analisis yang akan dijalankan. Bahagian keempat kajian ialah bahagian analisis data, lima aspek utama SERVQUAL dianalisis pada perkhidmatan di FPTV UTHM. Di bahagian terakhir kajian bab lima iaitu penambahbaikan keatas kualiti perkhidmatan di FPTV UTHM dinyatakan dan juga cadangan yang boleh dilakukan oleh pengkaji lain dalam kajian yang akan datang. 2013-01 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/1969/1/24p%20MOHD%20EZHAR%20AMIR%20RAZLAN%20SHAPAWI.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/1969/2/MOHD%20EZHAR%20AMIR%20RAZLAN%20SHAPAWI%20WATERMARK.pdf Amir Razlan Shapawi, Mohd Ezhar (2013) Penggunaan model servqual bagi mengukur perkhidmatan pendidikan tinggi di UTHM. Doctoral thesis, Universiti Tun Hussein Malaysia.
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1050.9-1091 Educational psychology
Amir Razlan Shapawi, Mohd Ezhar
Penggunaan model servqual bagi mengukur perkhidmatan pendidikan tinggi di UTHM
title Penggunaan model servqual bagi mengukur perkhidmatan pendidikan tinggi di UTHM
title_full Penggunaan model servqual bagi mengukur perkhidmatan pendidikan tinggi di UTHM
title_fullStr Penggunaan model servqual bagi mengukur perkhidmatan pendidikan tinggi di UTHM
title_full_unstemmed Penggunaan model servqual bagi mengukur perkhidmatan pendidikan tinggi di UTHM
title_short Penggunaan model servqual bagi mengukur perkhidmatan pendidikan tinggi di UTHM
title_sort penggunaan model servqual bagi mengukur perkhidmatan pendidikan tinggi di uthm
topic LB Theory and practice of education
LB1050.9-1091 Educational psychology
url http://eprints.uthm.edu.my/1969/1/24p%20MOHD%20EZHAR%20AMIR%20RAZLAN%20SHAPAWI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/1969/2/MOHD%20EZHAR%20AMIR%20RAZLAN%20SHAPAWI%20WATERMARK.pdf
work_keys_str_mv AT amirrazlanshapawimohdezhar penggunaanmodelservqualbagimengukurperkhidmatanpendidikantinggidiuthm