Pelaksanaan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) bagi mata pelajaran sains di Sekolah Kebangsaan Daerah Pontian, Johor
Pentaksiran berasaskan sekolah (PBS) merupakan satu pentaksiran yang bersifat holistik iaitu menilai aspek kognitif (intelek), afektif (emosi dan rohani) dan psikomotor (jasmani) selaras dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan dan Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR). Kajian ini bertujuan untuk...
Main Author: | Maskan, Norsyuhadah |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2013
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/2033/1/24p%20NORSYUHADAH%20MASKAN.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2033/2/NORSYUHADAH%20MASKAN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2033/3/NORSYUHADAH%20MASKAN%20WATERMARK.pdf |
Similar Items
-
Tahap kepuasan guru terhadap perlaksanaan pentaksiran berasaskan sekolah (PBS) bagi Mata Pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu
by: Chong, Siaw Chee
Published: (2019) -
Pelaksanaan sistem penilaian bestari satu tinjauan ke atas Sekolah Menengah Kebangsaan Perempuan Temenggung Ibrahim, Batu Pahat, Johor dan Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Penggawa Barat Pontian, johor.
by: Ismail, Asmelinda, et al.
Published: (2001) -
Pengurus kurikulum di kalangan ketua panitia mata pelajaran di sekolah-sekolah menengah di daerah Keningau, Sabah
by: Laimah Sungap
Published: (2005) -
Pelaksanaan sistem penilaian bestari satu tinjauan ke atas Sekolah Menengah Kebangsaan Temenggung Ibrahim, Batu Pahat, Johor dan Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Penggawa Barat Pontian, Johor
by: Ismail, Asmelinda, et al.
Published: (2001) -
Hubungan antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan sistem pengurusan kualiti (SPKS) di sekolah-sekolah di daerah Kota Marudu
by: George Jod Bungas
Published: (2013)