Perkhidmatan bimbingan dan kaunseling di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO) : pelaksanaan dan harapan
Kajian ini dijalankan untuk melihat pandangan dan persepsi pelajar terhadap perkhidmatan bimbingan dan kaunseling di Kolej Universiti Teknologi Tun Husssein Onn (KUiTTHO) yang merangkumi pandangan dan persepsi dari pengurusan masa, struktur organisasi, jenis dan aktiviti perkhidmatan dan mutu per...
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2001
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/3282/1/KAMAL%20BIN%20ALI%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/3282/2/KAMAL%20BIN%20ALI%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/3282/3/KAMAL%20BIN%20ALI%20-%20fulltext.pdf |
Summary: | Kajian ini dijalankan untuk melihat pandangan dan persepsi pelajar terhadap
perkhidmatan bimbingan dan kaunseling di Kolej Universiti Teknologi Tun Husssein
Onn (KUiTTHO) yang merangkumi pandangan dan persepsi dari pengurusan masa,
struktur organisasi, jenis dan aktiviti perkhidmatan dan mutu perkhidmatan. Seramai
269 orang pelajar yang terdiri daripada pelajar-pelajar Semester 2 Sarjana Muda dan
Diploma Kejuruteraan Elektrik, Mekanikal dan Awam bagi sesi 2000/1001. Hasil
kajian menunjukkan pandangan dan tindakbalas positif pelajar terhadap
perkhidmatan Unit Bimbingan dan Kaunseling KUiTTHO. Daripada kajian yang
diperolehi, ia memberi maklumat tentang aspek-aspek penting dalam mengatur dan
merancang peranan UBK dengan lebih baik di KUiTTHO bagi memenuhi
perkembangan diri pelajar dan meningkatkan lagi prestasi akademik. |
---|