Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi
Bahan multimedia yang berbenhlk cakera padat interaktif boleh dijadikan sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer di mana ianya mengandungi bahan-bahan pembelajaran yang dapat membantu proses pengajaran dan pembelajaran. Kajian berbentuk tinjauan dan penilaian ini digunakan untuk menilai...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/7656/1/24p%20JUMALIAH%20JAHURI.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7656/2/JUMALIAH%20JAHURI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7656/3/JUMALIAH%20JAHURI%20WATERMARK.pdf |
Summary: | Bahan multimedia yang berbenhlk cakera padat interaktif boleh dijadikan
sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer di mana ianya mengandungi
bahan-bahan pembelajaran yang dapat membantu proses pengajaran dan
pembelajaran. Kajian berbentuk tinjauan dan penilaian ini digunakan untuk menilai
Modul Pembelajaran CD Interak1if yang dibangunkan dalam membantu proses
pengajaran dan pembelajaran bagi mata pelajaran Instrumentasi (E 313). Responden
untuk kajian ini terdiri daripada 6 orang pensyarah Jabatan Kejumteraan Elektrik
bagi k'ursus Elektronik (KawaI an) di Politeknik Johor Bahru (PJB) dan juga 42 orang
pelajar (semester 3) dari jurusan Diploma Elektronik Kawalan (DJK) di Politeknik
Johor Bahru. Melalui penggunaan instrumen soal se1idik, pengumpulan data adaIah
berdasarkan kepada persepsi responden terhadap kesesuaian Modul Pembelajaran
CD Interaktif yang dibangunkan. Data yang telah dikumpulkan dianalisis dengan
menggunakan 'Statistical Packages/or Social Sciences' (SPSS) versi 10.0 yang
melibatkan skor min. Basil dapatan kajian menunjukkan bahawa taIlaP isi
kandungan, kreativiti, mesra pengguna, strategi pembelajaran serta elemen-elemen
interaktif bagi Modul Pembelajaran CD Interaktifyang dibangunkan ini berada pad a
taIlap yang tinggi. |
---|