Pembangunan modul pembelajaran mekanik tanah (DKA 2053) bagi pelajar kursus diploma kejuruteraan awam di KUiTTHO

Kajian kes ini dilakukan adalah bertujuan untuk Pembangunan Modul Pembe1ajaran Mekanik Tanah( DKA 2053) yang meliputi 3 topik iaitu pengenalan dan prinsip asas mekanik tanah, pengelasan tanah dan air dalarn tanah bagi pelajar kursus Diploma Kejuruteraan Awarn di KUiTTHO. Bagi mendapatkan maklu...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mohd Lajim, Faeizah
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/8221/1/24p%20FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8221/2/FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8221/3/FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM%20WATERMARK.pdf
_version_ 1825710531577643008
author Mohd Lajim, Faeizah
author_facet Mohd Lajim, Faeizah
author_sort Mohd Lajim, Faeizah
collection UTHM
description Kajian kes ini dilakukan adalah bertujuan untuk Pembangunan Modul Pembe1ajaran Mekanik Tanah( DKA 2053) yang meliputi 3 topik iaitu pengenalan dan prinsip asas mekanik tanah, pengelasan tanah dan air dalarn tanah bagi pelajar kursus Diploma Kejuruteraan Awarn di KUiTTHO. Bagi mendapatkan maklumat yang dikehendaki, borang soal se1idik telah diedarkan kepada responden yang terdiri daripada pe1ajar Diploma Kejuruteraan Awarn, semester dua tahun satu di Fakulti Kejuruteraan KUiTTHO. Responden yang terlibat dalarn kajian ini dipilih menggunakan kaedah rawak mudah serarnai 35 orang responden. Kajian ini penting untuk mengetahui ' Sejauhmanakah tahap kesesuaian isi kandungan, tahap kebolehlaksanaan dan tahap mesra pengguna bagi Modul Pembe1ajaran Mekanik Tanah ( MPMT) yang dihasilkan daripada persepsi pelajar Diploma Kejuruteraan A warn, Fakulti Kejuruteraan di KUiTTHO'. Data kajian dianalisis menggunakan peri sian Statistical Package for Social Science 11. Of or Windows (SPSS 11.0). Dapatan skor min keseluruhan daripada hasil kajian adalah 3.37 bagi tahap kesesuaian isi kandungan, 3.26 bagi tahap kebolehlaksanaan dan 3.31 pula bagi tahap mesra pengguna. Secara keseluruhannya., modul pembe1ajaran ini berjaya menarik minat pelajar untuk mengikut isi pelajaran. Narnun begitu pembaikan modul ini perlu untuk menjadikannya lebih berkesan dan menarik.
first_indexed 2024-03-05T21:59:01Z
format Thesis
id uthm.eprints-8221
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
language English
English
English
last_indexed 2024-03-05T21:59:01Z
publishDate 2003
record_format dspace
spelling uthm.eprints-82212023-02-07T03:31:59Z http://eprints.uthm.edu.my/8221/ Pembangunan modul pembelajaran mekanik tanah (DKA 2053) bagi pelajar kursus diploma kejuruteraan awam di KUiTTHO Mohd Lajim, Faeizah TA Engineering (General). Civil engineering (General) TA703-712 Engineering geology. Rock mechanics. Soil mechanics. Kajian kes ini dilakukan adalah bertujuan untuk Pembangunan Modul Pembe1ajaran Mekanik Tanah( DKA 2053) yang meliputi 3 topik iaitu pengenalan dan prinsip asas mekanik tanah, pengelasan tanah dan air dalarn tanah bagi pelajar kursus Diploma Kejuruteraan Awarn di KUiTTHO. Bagi mendapatkan maklumat yang dikehendaki, borang soal se1idik telah diedarkan kepada responden yang terdiri daripada pe1ajar Diploma Kejuruteraan Awarn, semester dua tahun satu di Fakulti Kejuruteraan KUiTTHO. Responden yang terlibat dalarn kajian ini dipilih menggunakan kaedah rawak mudah serarnai 35 orang responden. Kajian ini penting untuk mengetahui ' Sejauhmanakah tahap kesesuaian isi kandungan, tahap kebolehlaksanaan dan tahap mesra pengguna bagi Modul Pembe1ajaran Mekanik Tanah ( MPMT) yang dihasilkan daripada persepsi pelajar Diploma Kejuruteraan A warn, Fakulti Kejuruteraan di KUiTTHO'. Data kajian dianalisis menggunakan peri sian Statistical Package for Social Science 11. Of or Windows (SPSS 11.0). Dapatan skor min keseluruhan daripada hasil kajian adalah 3.37 bagi tahap kesesuaian isi kandungan, 3.26 bagi tahap kebolehlaksanaan dan 3.31 pula bagi tahap mesra pengguna. Secara keseluruhannya., modul pembe1ajaran ini berjaya menarik minat pelajar untuk mengikut isi pelajaran. Narnun begitu pembaikan modul ini perlu untuk menjadikannya lebih berkesan dan menarik. 2003-10 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/8221/1/24p%20FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/8221/2/FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/8221/3/FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM%20WATERMARK.pdf Mohd Lajim, Faeizah (2003) Pembangunan modul pembelajaran mekanik tanah (DKA 2053) bagi pelajar kursus diploma kejuruteraan awam di KUiTTHO. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
spellingShingle TA Engineering (General). Civil engineering (General)
TA703-712 Engineering geology. Rock mechanics. Soil mechanics.
Mohd Lajim, Faeizah
Pembangunan modul pembelajaran mekanik tanah (DKA 2053) bagi pelajar kursus diploma kejuruteraan awam di KUiTTHO
title Pembangunan modul pembelajaran mekanik tanah (DKA 2053) bagi pelajar kursus diploma kejuruteraan awam di KUiTTHO
title_full Pembangunan modul pembelajaran mekanik tanah (DKA 2053) bagi pelajar kursus diploma kejuruteraan awam di KUiTTHO
title_fullStr Pembangunan modul pembelajaran mekanik tanah (DKA 2053) bagi pelajar kursus diploma kejuruteraan awam di KUiTTHO
title_full_unstemmed Pembangunan modul pembelajaran mekanik tanah (DKA 2053) bagi pelajar kursus diploma kejuruteraan awam di KUiTTHO
title_short Pembangunan modul pembelajaran mekanik tanah (DKA 2053) bagi pelajar kursus diploma kejuruteraan awam di KUiTTHO
title_sort pembangunan modul pembelajaran mekanik tanah dka 2053 bagi pelajar kursus diploma kejuruteraan awam di kuittho
topic TA Engineering (General). Civil engineering (General)
TA703-712 Engineering geology. Rock mechanics. Soil mechanics.
url http://eprints.uthm.edu.my/8221/1/24p%20FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8221/2/FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8221/3/FAEIZAH%20MOHD%20LAJIM%20WATERMARK.pdf
work_keys_str_mv AT mohdlajimfaeizah pembangunanmodulpembelajaranmekaniktanahdka2053bagipelajarkursusdiplomakejuruteraanawamdikuittho