Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka

Penggunaan teknologi moden dalam mencari rangkaian laluan terpendek telah menyebabkan masalah pencarian laluan terpendek antara dua lokasi dapat diselesaikan. Kebanyakkan kajian laluan terpendek menggunakan rangkaian yang dijana secara rawak yang mana tidak mempunyai sifat rangkaian jalan raya ya...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ramlan, Rohaizan
Format: Thesis
Language:English
Published: 2005
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/8238/1/24p%20ROHAIZAN%20RAMLAN.pdf
_version_ 1796869726960353280
author Ramlan, Rohaizan
author_facet Ramlan, Rohaizan
author_sort Ramlan, Rohaizan
collection UTHM
description Penggunaan teknologi moden dalam mencari rangkaian laluan terpendek telah menyebabkan masalah pencarian laluan terpendek antara dua lokasi dapat diselesaikan. Kebanyakkan kajian laluan terpendek menggunakan rangkaian yang dijana secara rawak yang mana tidak mempunyai sifat rangkaian jalan raya yang sebenar. Terdapat pelbagai kaedah klasik yang digunakan untuk mencari laluan terpendek. Antara keadah-kaedah yang digunakan adalah Djikstra, Floyd- Warshall dan Bellman-Ford. Akan tetapi, setiap kaedah berikut mempunyai kekangan dan kelebihan untuk diimplementasi kepada rangkaian jalan raya sebenar. Penilaian akan dibuat dengan pengiraan terhadap kompleksiti algoritma serta masa larian menggunakan komputer. Berdasarkan penilaian, satu kaedah terbaik bagi mencari laluan terpendek rangkaianjalan raya bagi negeri Johor dan Melaka dikenalpasti.
first_indexed 2024-03-05T21:59:04Z
format Thesis
id uthm.eprints-8238
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-05T21:59:04Z
publishDate 2005
record_format dspace
spelling uthm.eprints-82382023-02-07T03:35:33Z http://eprints.uthm.edu.my/8238/ Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka Ramlan, Rohaizan TE Highway engineering. Roads and pavements Penggunaan teknologi moden dalam mencari rangkaian laluan terpendek telah menyebabkan masalah pencarian laluan terpendek antara dua lokasi dapat diselesaikan. Kebanyakkan kajian laluan terpendek menggunakan rangkaian yang dijana secara rawak yang mana tidak mempunyai sifat rangkaian jalan raya yang sebenar. Terdapat pelbagai kaedah klasik yang digunakan untuk mencari laluan terpendek. Antara keadah-kaedah yang digunakan adalah Djikstra, Floyd- Warshall dan Bellman-Ford. Akan tetapi, setiap kaedah berikut mempunyai kekangan dan kelebihan untuk diimplementasi kepada rangkaian jalan raya sebenar. Penilaian akan dibuat dengan pengiraan terhadap kompleksiti algoritma serta masa larian menggunakan komputer. Berdasarkan penilaian, satu kaedah terbaik bagi mencari laluan terpendek rangkaianjalan raya bagi negeri Johor dan Melaka dikenalpasti. 2005-10 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/8238/1/24p%20ROHAIZAN%20RAMLAN.pdf Ramlan, Rohaizan (2005) Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka. Masters thesis, Universiti Teknologi Malaysia.
spellingShingle TE Highway engineering. Roads and pavements
Ramlan, Rohaizan
Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
title Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
title_full Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
title_fullStr Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
title_full_unstemmed Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
title_short Penilaian kaedah laluan terpendek:rangkaian jalan raya kajian kes: Negeri Johor Dan Melaka
title_sort penilaian kaedah laluan terpendek rangkaian jalan raya kajian kes negeri johor dan melaka
topic TE Highway engineering. Roads and pavements
url http://eprints.uthm.edu.my/8238/1/24p%20ROHAIZAN%20RAMLAN.pdf
work_keys_str_mv AT ramlanrohaizan penilaiankaedahlaluanterpendekrangkaianjalanrayakajiankesnegerijohordanmelaka