Tahap kepuasan pelajar terhadap perkhidmatan bas di institusi pengajian tinggi awam
Kajian ini dibuat bertujuan untuk meninjau tahap kepuasan pelajar terhadap perkhidmatan bas KUiTTHO berdasarkan aspek jangkaan pelajar, pengalaman pelajar, kualiti perkhidmatan, dan tahap kepuasan pelajar terhadap perkhidmatan bas KUiTTHO. Kumpulan sasaran ialah pelajar KUiTTHO yang sering menggu...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9079/1/24p%20NORNAJIHA%20KAMDI.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9079/2/NORNAJIHA%20KAMDI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9079/3/NORNAJIHA%20KAMDI%20WATERMARK.pdf |
Summary: | Kajian ini dibuat bertujuan untuk meninjau tahap kepuasan pelajar terhadap
perkhidmatan bas KUiTTHO berdasarkan aspek jangkaan pelajar, pengalaman pelajar,
kualiti perkhidmatan, dan tahap kepuasan pelajar terhadap perkhidmatan bas KUiTTHO.
Kumpulan sasaran ialah pelajar KUiTTHO yang sering menggunakan perkhidmatan
tersebut seramai 100 orang pelajar. Borang soal selidik digunakan sebagai instrumen
untuk mengutip data-data yang diperlukan. Data-data dianalisis dengan menggunakan
min skala dan diinterpretasi menggunakan skala Guttmann yang diubahsuai. Dapatan
kajian yang diperolehi, dipersembahkan dalam bentuk jadual skor dan peratusan beserta
interpretasinya. Dapatan kajian mendapati bahawa tahap kepuasan pelajar terhadap
perkhidmatan bas KUiTTHO adalah sederhana dan pelajar tidak berpuashati dengan
masalah kelewatan bas yang sering berlaku. |
---|