Pembangunan persembahan elektronik berasaskan klip video dalam melaksanakan aktiviti pengajaran dan pembelajaran

Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pembangunan persembahan elektronik berasaskan klip video dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran oleh pensyarah dan hubungannya dengan pencapaian akademik pelajar. Dalam kajian ini satu persembahan elektronik berasaskan klip video telah dihasilkan me...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mohamed Hakke, Emy Satira Azrin
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2004
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9475/1/24p%20EMY%20SATIRA%20AZRIN%20MOHAMED%20HAKKE.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9475/2/EMY%20SATIRA%20AZRIN%20MOHAMED%20HAKKE%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9475/3/EMY%20SATIRA%20AZRIN%20MOHAMED%20HAKKE%20WATERMARK.pdf
Description
Summary:Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau pembangunan persembahan elektronik berasaskan klip video dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran oleh pensyarah dan hubungannya dengan pencapaian akademik pelajar. Dalam kajian ini satu persembahan elektronik berasaskan klip video telah dihasilkan menerusi satu pendekatan yang sistematik. Responden kajian terdiri daripada 30 orang pelajar Diploma Kejuruteraan Elektrik yang sedang mengikuti kursus Kejuruteraan Elektrik (Teknologi Komputer) di KUiTTHO. Kajian dibangunkan menggunakan kaedah tinjauan dan eksperimen melalui kaedah instrumentasi borang soal selidik. Maklum balas yang diperolehi menerusi borang soal selidik. dianalisa dalam bentuk statistik peratusan dan skor min menggunakan perisian Statistical Package For Social Science (SPSS). Hasil dapatan kajian yang diperolehi mendapati responden mempersetujui pembangunan media ini kerana pelajar-pelajar dapat menerima penggunaan teknologi media sebagai alat bahan bantu mengajar serta penggunaan klip video di dalam sesuatu persembahan elektronik. Dengan itu . didapati persembahan elektronik berasaskan klip video boleh diterima dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran.