Penghasilan dan penilaian video dokumentari pendidikan (CD-ROM) pembelajaran pengorganisasian di politeknik
Alat bahan bantu mengajar yang digunakan dalam aktiviti pengajaran dan pembelajaran sentiasa mengalami perubahan dari semasa ke semasa. Oleh itu, penggunaan aplikasi teknologi yang bersesuaian mendorong pembelajaran pelajar yang optimum. Justeru itu, kajian ini telah dilaksanakan bertujuan untuk...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9489/1/24p%20MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9489/2/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9489/3/MOHD%20HAFIZ%20ABDUL%20HALIM%20WATERMARK.pdf |
Summary: | Alat bahan bantu mengajar yang digunakan dalam aktiviti pengajaran dan
pembelajaran sentiasa mengalami perubahan dari semasa ke semasa. Oleh itu,
penggunaan aplikasi teknologi yang bersesuaian mendorong pembelajaran pelajar
yang optimum. Justeru itu, kajian ini telah dilaksanakan bertujuan untuk Menghasil
Dan Menilai Video Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran
Pengorganisasian dikalangan pelajar-pelajar Diploma Akauntasi di Politeknik.
Responden bagi kajian ini adalah seramai 59 orang pelajar. Rekabentuk Tinjauan
dan Kuasi Eksperimen digunakan dalam kajian ini. Data dikumpul dengan
menggunakan soal selidik dan ujian bertulis. Kajian ini dianalisis dengan
menggunakan perisian SPSS (Statistical Package For Social Science) bagi
mendapatkan keputusan Purata Skor dan Ujian t Sampel Tidak Bersandar. Dapatan
kajian ini menunjukkan responden bersetuju dalam semua ciri-ciri Video
Dokumentari Pendidikan (CD ROM) Pembelajaran Pengorganisasian yang dikaji
adalah baik. Dapatan kajian ini juga menunjukkan terdapat perbezaan statistik yang
signifikan bagi min peningkatan pencapaian diantara kumpulan eksperimen dan
kumpulan kawalan. |
---|