Penghasilan manual teknik penggunaan kaedah simulasi(TPKS) di bilik darjah dalam proses pengajaran dan pembelajaran bagi matapelajaran perniagaan di politeknik

Kajian ini dijalankan untuk menilai Manual Teknik Penggunaan Kaedah Simulasi (TPKS) Di Bilik Daijah yang telah dibangunkan dari aspek isi kandungannya samada ia mencukupi sebagai bahan rujukan pensyarah perniagaan di Politeknik. Ia merangkumi aspek-aspek penting dalam prospek pengajaran berkesan...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Rubayee, Norazurah
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9513/1/24p%20NORAZURAH%20RUBAYEE.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9513/2/NORAZURAH%20RUBAYEE%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9513/3/NORAZURAH%20RUBAYEE%20WATERMARK.pdf
Description
Summary:Kajian ini dijalankan untuk menilai Manual Teknik Penggunaan Kaedah Simulasi (TPKS) Di Bilik Daijah yang telah dibangunkan dari aspek isi kandungannya samada ia mencukupi sebagai bahan rujukan pensyarah perniagaan di Politeknik. Ia merangkumi aspek-aspek penting dalam prospek pengajaran berkesan di samping penambahan kepada aspek-aspek prinsip permainan dan pendekatan pemusatan pelajar. Sampel kajian terdiri daripada pensyarah-pensyarah politeknik bidang perniagaan. Soal selidik digunakan untuk mendapatkan maklumat kajian. Data-data dianalisis dengan menggunakan Statistical Package For The Sosial Science Version 10 (SPSS 10) dan dipersembahkan dalam bentuk skor min. Dapatan kajian menunjukkan manual yang dibina mencukupi sebagai bahan rujukan pengguna adalah positif iaitu skor min 3.85 dan purata min bagi responden yang bersetuju adalah 77.2 % daripada jumlah responden.