Pembangunan dan pengujian modul pembelajaran kendiri dalam bentuk cakera padat berinteraktif (sistem digit dan instrumentasi)

Kajian bertajuk ' Pembangunan Dan Pengujian Modul Pembelajaran Kendiri Dalam Bentuk Cakera Padat Berinteraktif (Sistem Digit dan Instrumentasi) , ini, dijalankan bagi mengenalpasti kebolehgunaan perisian pengajaran berbantu komputer sebagai salah satu medium alat bahan bantu pembelajaran. Ba...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ismail, Muhamad Azlin
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9678/1/24p%20MUHAMAD%20AZLIN%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9678/2/MUHAMAD%20AZLIN%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9678/3/MUHAMAD%20AZLIN%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
_version_ 1825710812203843584
author Ismail, Muhamad Azlin
author_facet Ismail, Muhamad Azlin
author_sort Ismail, Muhamad Azlin
collection UTHM
description Kajian bertajuk ' Pembangunan Dan Pengujian Modul Pembelajaran Kendiri Dalam Bentuk Cakera Padat Berinteraktif (Sistem Digit dan Instrumentasi) , ini, dijalankan bagi mengenalpasti kebolehgunaan perisian pengajaran berbantu komputer sebagai salah satu medium alat bahan bantu pembelajaran. Bahan pembelajaran berbantu komputer berbentuk CD-ROM interaktif 'Sistem Digit dan lnstrumentasi ' telah dihasilkan menerusi satu pendekatan yang sistematik bermula dari proses tinjauan ke atas tempat kajian, tinjauan ke atas sistem modul sedia ada, pelajar- pelajar seterusnya kepada tenaga pengajar dan nasihat beberapa orang pakar dalam bidang multimedia dan pakar mata pelajaran ini. Kajian ini dilakukan di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn ( KUiTTHO ) dengan menjadikan pelajar-pelajar Kejuruteraan Elektrik sebagai sampel kajian. Maklum balas yang diperolehi menerusi borang soal selidik dianalisis dalam bentuk statistik peratusan dan skor min menggunakan perisian Statistical Package For Social Science (SPSS Versi 11.0) bagi menentukan tahap pengaruh perisian dalam aspek meningkatkan pemahaman pelajar, memotivasikan pelajar dan aspek mesra pengguna perisian yang dihasilkan. Hasil dapatan kajian mendapati, perisian MPK ini memenuhi kriteria-kriteria di atas
first_indexed 2024-03-05T22:03:18Z
format Thesis
id uthm.eprints-9678
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
language English
English
English
last_indexed 2024-03-05T22:03:18Z
publishDate 2003
record_format dspace
spelling uthm.eprints-96782023-08-16T07:12:49Z http://eprints.uthm.edu.my/9678/ Pembangunan dan pengujian modul pembelajaran kendiri dalam bentuk cakera padat berinteraktif (sistem digit dan instrumentasi) Ismail, Muhamad Azlin LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian bertajuk ' Pembangunan Dan Pengujian Modul Pembelajaran Kendiri Dalam Bentuk Cakera Padat Berinteraktif (Sistem Digit dan Instrumentasi) , ini, dijalankan bagi mengenalpasti kebolehgunaan perisian pengajaran berbantu komputer sebagai salah satu medium alat bahan bantu pembelajaran. Bahan pembelajaran berbantu komputer berbentuk CD-ROM interaktif 'Sistem Digit dan lnstrumentasi ' telah dihasilkan menerusi satu pendekatan yang sistematik bermula dari proses tinjauan ke atas tempat kajian, tinjauan ke atas sistem modul sedia ada, pelajar- pelajar seterusnya kepada tenaga pengajar dan nasihat beberapa orang pakar dalam bidang multimedia dan pakar mata pelajaran ini. Kajian ini dilakukan di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn ( KUiTTHO ) dengan menjadikan pelajar-pelajar Kejuruteraan Elektrik sebagai sampel kajian. Maklum balas yang diperolehi menerusi borang soal selidik dianalisis dalam bentuk statistik peratusan dan skor min menggunakan perisian Statistical Package For Social Science (SPSS Versi 11.0) bagi menentukan tahap pengaruh perisian dalam aspek meningkatkan pemahaman pelajar, memotivasikan pelajar dan aspek mesra pengguna perisian yang dihasilkan. Hasil dapatan kajian mendapati, perisian MPK ini memenuhi kriteria-kriteria di atas 2003-09 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/9678/1/24p%20MUHAMAD%20AZLIN%20ISMAIL.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9678/2/MUHAMAD%20AZLIN%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9678/3/MUHAMAD%20AZLIN%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf Ismail, Muhamad Azlin (2003) Pembangunan dan pengujian modul pembelajaran kendiri dalam bentuk cakera padat berinteraktif (sistem digit dan instrumentasi). Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Ismail, Muhamad Azlin
Pembangunan dan pengujian modul pembelajaran kendiri dalam bentuk cakera padat berinteraktif (sistem digit dan instrumentasi)
title Pembangunan dan pengujian modul pembelajaran kendiri dalam bentuk cakera padat berinteraktif (sistem digit dan instrumentasi)
title_full Pembangunan dan pengujian modul pembelajaran kendiri dalam bentuk cakera padat berinteraktif (sistem digit dan instrumentasi)
title_fullStr Pembangunan dan pengujian modul pembelajaran kendiri dalam bentuk cakera padat berinteraktif (sistem digit dan instrumentasi)
title_full_unstemmed Pembangunan dan pengujian modul pembelajaran kendiri dalam bentuk cakera padat berinteraktif (sistem digit dan instrumentasi)
title_short Pembangunan dan pengujian modul pembelajaran kendiri dalam bentuk cakera padat berinteraktif (sistem digit dan instrumentasi)
title_sort pembangunan dan pengujian modul pembelajaran kendiri dalam bentuk cakera padat berinteraktif sistem digit dan instrumentasi
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
url http://eprints.uthm.edu.my/9678/1/24p%20MUHAMAD%20AZLIN%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9678/2/MUHAMAD%20AZLIN%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9678/3/MUHAMAD%20AZLIN%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
work_keys_str_mv AT ismailmuhamadazlin pembangunandanpengujianmodulpembelajarankendiridalambentukcakerapadatberinteraktifsistemdigitdaninstrumentasi