Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik

Kajian ini dijalankan untuk menghasilkan dan meninjau kesesuaian Modul Pembelajaran Kendiri CD-Interaktif bagi subjek Undang-Undang Syarikat di Politeknik. Sebanyak 5 persoalan kajian dijawab dalam kajian ini iaitu yang berkenaan dengan kesesuaian ilustrasi, isi kandungan, bahasa dan rekabentuk y...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Jasni, Nur Farrah Azwa
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9705/2/24p%20NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9705/1/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9705/3/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20WATERMARK.pdf
_version_ 1825710817775976448
author Jasni, Nur Farrah Azwa
author_facet Jasni, Nur Farrah Azwa
author_sort Jasni, Nur Farrah Azwa
collection UTHM
description Kajian ini dijalankan untuk menghasilkan dan meninjau kesesuaian Modul Pembelajaran Kendiri CD-Interaktif bagi subjek Undang-Undang Syarikat di Politeknik. Sebanyak 5 persoalan kajian dijawab dalam kajian ini iaitu yang berkenaan dengan kesesuaian ilustrasi, isi kandungan, bahasa dan rekabentuk yang digunakan dengan produk yang dibangunkan. Selain itu ciri-ciri positif lain juga dilihat bagi produk yang dibangunkan. Kajian ini menggunakan sampel sebanyak 50 orang pelajar Politeknik Seberang Perai yang sedang mengambil subjek Undang-Undang syarikat. Data-data yang diperolehi dianalisis dengan menggunakan SPSS. Statistik yang digunakan untuk menganalisis data ialah jenis deskriptif statistik. Min, Sisihan Piawai, Mod, peratus dan bilangan responden digunakan untuk mendapatkan jawapan kepada setiap persoalan kajian. Hasil kajian secara keseluruhannya menunjukkan bahawa ilustrasi, isi kandungan, bahasa dan rekabentuk yang digunakan adalah bersesuaian dengan produk yang dibina. Selain itu, beberapa ciri positif produk dapat dikenalpasti seperti ia memberi fleksibiliti dan keselesaan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Ianya juga boleh berfungsi dengan tahap pengawasan pensyarah yang minimum. Produk yang dibangunkan ini juga didapati ada mengambilkira perbezaan individu dan kebanyakan pelajar suka menggunakan produk ini untuk proses pengajaran dan pembelajaran
first_indexed 2024-03-05T22:03:23Z
format Thesis
id uthm.eprints-9705
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
language English
English
English
last_indexed 2024-03-05T22:03:23Z
publishDate 2003
record_format dspace
spelling uthm.eprints-97052023-08-21T02:25:19Z http://eprints.uthm.edu.my/9705/ Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik Jasni, Nur Farrah Azwa LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian ini dijalankan untuk menghasilkan dan meninjau kesesuaian Modul Pembelajaran Kendiri CD-Interaktif bagi subjek Undang-Undang Syarikat di Politeknik. Sebanyak 5 persoalan kajian dijawab dalam kajian ini iaitu yang berkenaan dengan kesesuaian ilustrasi, isi kandungan, bahasa dan rekabentuk yang digunakan dengan produk yang dibangunkan. Selain itu ciri-ciri positif lain juga dilihat bagi produk yang dibangunkan. Kajian ini menggunakan sampel sebanyak 50 orang pelajar Politeknik Seberang Perai yang sedang mengambil subjek Undang-Undang syarikat. Data-data yang diperolehi dianalisis dengan menggunakan SPSS. Statistik yang digunakan untuk menganalisis data ialah jenis deskriptif statistik. Min, Sisihan Piawai, Mod, peratus dan bilangan responden digunakan untuk mendapatkan jawapan kepada setiap persoalan kajian. Hasil kajian secara keseluruhannya menunjukkan bahawa ilustrasi, isi kandungan, bahasa dan rekabentuk yang digunakan adalah bersesuaian dengan produk yang dibina. Selain itu, beberapa ciri positif produk dapat dikenalpasti seperti ia memberi fleksibiliti dan keselesaan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Ianya juga boleh berfungsi dengan tahap pengawasan pensyarah yang minimum. Produk yang dibangunkan ini juga didapati ada mengambilkira perbezaan individu dan kebanyakan pelajar suka menggunakan produk ini untuk proses pengajaran dan pembelajaran 2003-03 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/9705/2/24p%20NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9705/1/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9705/3/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20WATERMARK.pdf Jasni, Nur Farrah Azwa (2003) Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Jasni, Nur Farrah Azwa
Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
title Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
title_full Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
title_fullStr Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
title_full_unstemmed Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
title_short Penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk CD interaktif subjek undang-undang syarikat di politeknik
title_sort penghasilan modul pembelajaran kendiri berbentuk cd interaktif subjek undang undang syarikat di politeknik
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
url http://eprints.uthm.edu.my/9705/2/24p%20NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9705/1/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9705/3/NUR%20FARRAH%20AZWA%20JASNI%20WATERMARK.pdf
work_keys_str_mv AT jasninurfarrahazwa penghasilanmodulpembelajarankendiriberbentukcdinteraktifsubjekundangundangsyarikatdipoliteknik