Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif

Di dalam program pendidikan, sistem pengukuran dan penilaian adalah berkait rapat antara satu sarna lain terutamanya dari segi keserataan peluang dan hak untuk melanjutkan pelajaran. Apa yang penting dalam hal ini adalah pengukuran dan penilaian memerlukan kaedah yang bersistematik. Bersesuaian d...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ismail, Nor Hayati
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9862/1/24p%20NOR%20HAYATI%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9862/2/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9862/3/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
_version_ 1796870054459998208
author Ismail, Nor Hayati
author_facet Ismail, Nor Hayati
author_sort Ismail, Nor Hayati
collection UTHM
description Di dalam program pendidikan, sistem pengukuran dan penilaian adalah berkait rapat antara satu sarna lain terutamanya dari segi keserataan peluang dan hak untuk melanjutkan pelajaran. Apa yang penting dalam hal ini adalah pengukuran dan penilaian memerlukan kaedah yang bersistematik. Bersesuaian dengan itu, maka tujuan kajian ini dilakukan adalah bagi mengetahui tahap pengetahuan guru di bidang kejuruteraan peringkat SPM mengenai pembinaan item subjektif di tiga buah Sekolah Menengah Teknik iaitu Sekolah Menengah Teknik Pengkalan Chepa, Sekolah Menengah Teknik Kuala Terengganu dan Sekolah Menengah Teknik Kluang. Basil keputusan yang diperolehi daripada kajian ini didapati secara keseluruhannya tahap pengetahuan guru teknikal di sekolah yang dikaji adalah sederhana yang mana data dalam kajian ini dianalisis menggunakan SPSS bagi melihat skor min dan sisihan piawai. Maka dengan itu, satu garis panduan telah dibangunkan iaitu yang bertajuk" Garis Panduan Bagi Membina Soalan Subjektif Bagi Kursus Kejuruteraan Peringkat SPM" yang mana ianya boleh dijadikan panduan dan rujukan kepada guru dalam menghasilkan soalan yang bermutu tinggi
first_indexed 2024-03-05T22:03:51Z
format Thesis
id uthm.eprints-9862
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
language English
English
English
last_indexed 2024-03-05T22:03:51Z
publishDate 2003
record_format dspace
spelling uthm.eprints-98622023-09-13T07:25:55Z http://eprints.uthm.edu.my/9862/ Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif Ismail, Nor Hayati LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Di dalam program pendidikan, sistem pengukuran dan penilaian adalah berkait rapat antara satu sarna lain terutamanya dari segi keserataan peluang dan hak untuk melanjutkan pelajaran. Apa yang penting dalam hal ini adalah pengukuran dan penilaian memerlukan kaedah yang bersistematik. Bersesuaian dengan itu, maka tujuan kajian ini dilakukan adalah bagi mengetahui tahap pengetahuan guru di bidang kejuruteraan peringkat SPM mengenai pembinaan item subjektif di tiga buah Sekolah Menengah Teknik iaitu Sekolah Menengah Teknik Pengkalan Chepa, Sekolah Menengah Teknik Kuala Terengganu dan Sekolah Menengah Teknik Kluang. Basil keputusan yang diperolehi daripada kajian ini didapati secara keseluruhannya tahap pengetahuan guru teknikal di sekolah yang dikaji adalah sederhana yang mana data dalam kajian ini dianalisis menggunakan SPSS bagi melihat skor min dan sisihan piawai. Maka dengan itu, satu garis panduan telah dibangunkan iaitu yang bertajuk" Garis Panduan Bagi Membina Soalan Subjektif Bagi Kursus Kejuruteraan Peringkat SPM" yang mana ianya boleh dijadikan panduan dan rujukan kepada guru dalam menghasilkan soalan yang bermutu tinggi 2003 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/9862/1/24p%20NOR%20HAYATI%20ISMAIL.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9862/2/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/9862/3/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf Ismail, Nor Hayati (2003) Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Ismail, Nor Hayati
Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
title Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
title_full Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
title_fullStr Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
title_full_unstemmed Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
title_short Satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru-guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
title_sort satu tinjauan terhadap tahap pengetahuan guru guru teknikal di tiga buah sekolah teknik tentang pembinaan item subjektif
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
url http://eprints.uthm.edu.my/9862/1/24p%20NOR%20HAYATI%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9862/2/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9862/3/NOR%20HAYATI%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
work_keys_str_mv AT ismailnorhayati satutinjauanterhadaptahappengetahuanguruguruteknikalditigabuahsekolahtekniktentangpembinaanitemsubjektif