Persepsi Guru Sains Terhadap Kaedah Pembelajaran Koperatif (PK) Berdasarkan Kemahiran Sosial Pelajar Dan Minat Guru
Pembelajaran Koperatif merupakan satu kaedah pengajaran yang amat digalakkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia untuk diaplikasikan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti persepsi terhadap kaedah pembelajaran secara Koperatif dalam kalangan guru-guru sai...
Main Authors: | Kamaruddin, Meor Ibrahim, Ahmad, Nurul Amira |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/10242/2/Nurul_Amira_Binti_Ahmad.pdf |
Similar Items
-
Amalan pembelajaran koperatif dalam kalangan guru-guru Kemahiran Hidup Bersepadu (KHB)
by: Othman, Rosnah
Published: (2009) -
Pembelajaran Koperatif
by: Yahaya, Azizi, et al.
Published: (2010) -
Amalan pembelajaran koperatif di kalangan guru-guru mata pelajaran teknik dan vokasional di tiga buah sekolah teknik di Selangor
by: Yahaya, Azizi, et al.
Published: (2003) -
Pengetahuan dan Kemahiran Guru Sains Sekolah Rendah Terhadap Pemupukan Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (Kbat) dalam Pembelajaran
by: Zazam, Siti Mariam, et al.
Published: (2017) -
Kesan Kaedah Koperatif Bersama Persekitaran Pembelajaran Atas Talian Asinkroni Terhadap Kemahiran Penaakulan Saintifik, Prestasi Pembelajaran Dan Penglibatan Pelajar
by: Huda, Ismul
Published: (2016)