Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer

Sumber bahan bantu mengajar yang bermutu merupakan satu aset yang penting untuk meningkatkan keberkesanan proses P&P. Tujuan kajian ini adalah untuk membina dan menilai status kesesuaian 2 Modul Pengajaran Kendiri (MPK) bertajuk Pendimensian dan Teks dengan menggunakan Model Teras-Cabang (Shahar...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Saud, Muhammad Sukri, Zulkipli, Lynda Noor Afzan
Format: Article
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/10542/1/Pembinaan_Dan_Penilaian_Kesesuaian_Modul_Pengajaran_Kendiri_Pendimensian_Dan_Teks_Bagi_Mata_Pelajaran_Lukisan_Kejuruteraan_Berbantu_Komputer.pdf
_version_ 1825910506749165568
author Saud, Muhammad Sukri
Zulkipli, Lynda Noor Afzan
author_facet Saud, Muhammad Sukri
Zulkipli, Lynda Noor Afzan
author_sort Saud, Muhammad Sukri
collection ePrints
description Sumber bahan bantu mengajar yang bermutu merupakan satu aset yang penting untuk meningkatkan keberkesanan proses P&P. Tujuan kajian ini adalah untuk membina dan menilai status kesesuaian 2 Modul Pengajaran Kendiri (MPK) bertajuk Pendimensian dan Teks dengan menggunakan Model Teras-Cabang (Shaharom, 1994). Status kesesuaian MPK yang dibina secara Penilaian Formatif Satu Dengan Satu dan Penilaian Formatif Kelompok Kecil. Satu set soal selidik yang dikenali sebagai Soal Selidik Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri (MPK) oleh Shaharom (1994) digunakan sebagai alat kajian dalam penyelidikan ini. Data yang diperolehi dianalisis secara statistik deskriptif dalam bentuk min, nilai maksimum dan minimum. Hasil kajian ini mengesahkan bahawa MPK yang dibina adalah sesuai digunakan sebagai bahan pengajaran dalam bilik darjah dan diharapkan implikasi bagi MPK ini dapat dimanfaatkan oleh pelajar, pensyarah, penggubal kurikulum dan Institusi Pengajian.
first_indexed 2024-03-05T18:18:06Z
format Article
id utm.eprints-10542
institution Universiti Teknologi Malaysia - ePrints
language English
last_indexed 2024-03-05T18:18:06Z
publishDate 2010
record_format dspace
spelling utm.eprints-105422017-08-10T03:18:53Z http://eprints.utm.my/10542/ Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer Saud, Muhammad Sukri Zulkipli, Lynda Noor Afzan L Education (General) Sumber bahan bantu mengajar yang bermutu merupakan satu aset yang penting untuk meningkatkan keberkesanan proses P&P. Tujuan kajian ini adalah untuk membina dan menilai status kesesuaian 2 Modul Pengajaran Kendiri (MPK) bertajuk Pendimensian dan Teks dengan menggunakan Model Teras-Cabang (Shaharom, 1994). Status kesesuaian MPK yang dibina secara Penilaian Formatif Satu Dengan Satu dan Penilaian Formatif Kelompok Kecil. Satu set soal selidik yang dikenali sebagai Soal Selidik Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri (MPK) oleh Shaharom (1994) digunakan sebagai alat kajian dalam penyelidikan ini. Data yang diperolehi dianalisis secara statistik deskriptif dalam bentuk min, nilai maksimum dan minimum. Hasil kajian ini mengesahkan bahawa MPK yang dibina adalah sesuai digunakan sebagai bahan pengajaran dalam bilik darjah dan diharapkan implikasi bagi MPK ini dapat dimanfaatkan oleh pelajar, pensyarah, penggubal kurikulum dan Institusi Pengajian. 2010-10-11 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/10542/1/Pembinaan_Dan_Penilaian_Kesesuaian_Modul_Pengajaran_Kendiri_Pendimensian_Dan_Teks_Bagi_Mata_Pelajaran_Lukisan_Kejuruteraan_Berbantu_Komputer.pdf Saud, Muhammad Sukri and Zulkipli, Lynda Noor Afzan (2010) Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer. Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer . pp. 1-5. (Unpublished)
spellingShingle L Education (General)
Saud, Muhammad Sukri
Zulkipli, Lynda Noor Afzan
Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
title Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
title_full Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
title_fullStr Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
title_full_unstemmed Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
title_short Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
title_sort pembinaan dan penilaian kesesuaian modul pengajaran kendiri pendimensian dan teks bagi mata pelajaran lukisan kejuruteraan berbantu komputer
topic L Education (General)
url http://eprints.utm.my/10542/1/Pembinaan_Dan_Penilaian_Kesesuaian_Modul_Pengajaran_Kendiri_Pendimensian_Dan_Teks_Bagi_Mata_Pelajaran_Lukisan_Kejuruteraan_Berbantu_Komputer.pdf
work_keys_str_mv AT saudmuhammadsukri pembinaandanpenilaiankesesuaianmodulpengajarankendiripendimensiandanteksbagimatapelajaranlukisankejuruteraanberbantukomputer
AT zulkiplilyndanoorafzan pembinaandanpenilaiankesesuaianmodulpengajarankendiripendimensiandanteksbagimatapelajaranlukisankejuruteraanberbantukomputer