Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer
Sumber bahan bantu mengajar yang bermutu merupakan satu aset yang penting untuk meningkatkan keberkesanan proses P&P. Tujuan kajian ini adalah untuk membina dan menilai status kesesuaian 2 Modul Pengajaran Kendiri (MPK) bertajuk Pendimensian dan Teks dengan menggunakan Model Teras-Cabang (Shahar...
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/10542/1/Pembinaan_Dan_Penilaian_Kesesuaian_Modul_Pengajaran_Kendiri_Pendimensian_Dan_Teks_Bagi_Mata_Pelajaran_Lukisan_Kejuruteraan_Berbantu_Komputer.pdf |
_version_ | 1825910506749165568 |
---|---|
author | Saud, Muhammad Sukri Zulkipli, Lynda Noor Afzan |
author_facet | Saud, Muhammad Sukri Zulkipli, Lynda Noor Afzan |
author_sort | Saud, Muhammad Sukri |
collection | ePrints |
description | Sumber bahan bantu mengajar yang bermutu merupakan satu aset yang penting untuk meningkatkan keberkesanan proses P&P. Tujuan kajian ini adalah untuk membina dan menilai status kesesuaian 2 Modul Pengajaran Kendiri (MPK) bertajuk Pendimensian dan Teks dengan menggunakan Model Teras-Cabang (Shaharom, 1994). Status kesesuaian MPK yang dibina secara Penilaian Formatif Satu Dengan Satu dan Penilaian Formatif Kelompok Kecil. Satu set soal selidik yang dikenali sebagai Soal Selidik Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri (MPK) oleh Shaharom (1994) digunakan sebagai alat kajian dalam penyelidikan ini. Data yang diperolehi dianalisis secara statistik deskriptif dalam bentuk min, nilai maksimum dan minimum. Hasil kajian ini mengesahkan bahawa MPK yang dibina adalah sesuai digunakan sebagai bahan pengajaran dalam bilik darjah dan diharapkan implikasi bagi MPK ini dapat dimanfaatkan oleh pelajar, pensyarah, penggubal kurikulum dan Institusi Pengajian. |
first_indexed | 2024-03-05T18:18:06Z |
format | Article |
id | utm.eprints-10542 |
institution | Universiti Teknologi Malaysia - ePrints |
language | English |
last_indexed | 2024-03-05T18:18:06Z |
publishDate | 2010 |
record_format | dspace |
spelling | utm.eprints-105422017-08-10T03:18:53Z http://eprints.utm.my/10542/ Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer Saud, Muhammad Sukri Zulkipli, Lynda Noor Afzan L Education (General) Sumber bahan bantu mengajar yang bermutu merupakan satu aset yang penting untuk meningkatkan keberkesanan proses P&P. Tujuan kajian ini adalah untuk membina dan menilai status kesesuaian 2 Modul Pengajaran Kendiri (MPK) bertajuk Pendimensian dan Teks dengan menggunakan Model Teras-Cabang (Shaharom, 1994). Status kesesuaian MPK yang dibina secara Penilaian Formatif Satu Dengan Satu dan Penilaian Formatif Kelompok Kecil. Satu set soal selidik yang dikenali sebagai Soal Selidik Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri (MPK) oleh Shaharom (1994) digunakan sebagai alat kajian dalam penyelidikan ini. Data yang diperolehi dianalisis secara statistik deskriptif dalam bentuk min, nilai maksimum dan minimum. Hasil kajian ini mengesahkan bahawa MPK yang dibina adalah sesuai digunakan sebagai bahan pengajaran dalam bilik darjah dan diharapkan implikasi bagi MPK ini dapat dimanfaatkan oleh pelajar, pensyarah, penggubal kurikulum dan Institusi Pengajian. 2010-10-11 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/10542/1/Pembinaan_Dan_Penilaian_Kesesuaian_Modul_Pengajaran_Kendiri_Pendimensian_Dan_Teks_Bagi_Mata_Pelajaran_Lukisan_Kejuruteraan_Berbantu_Komputer.pdf Saud, Muhammad Sukri and Zulkipli, Lynda Noor Afzan (2010) Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer. Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer . pp. 1-5. (Unpublished) |
spellingShingle | L Education (General) Saud, Muhammad Sukri Zulkipli, Lynda Noor Afzan Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
title | Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks
Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
title_full | Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks
Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
title_fullStr | Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks
Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
title_full_unstemmed | Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks
Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
title_short | Pembinaan Dan Penilaian Kesesuaian Modul Pengajaran Kendiri Pendimensian Dan Teks
Bagi Mata Pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantu Komputer |
title_sort | pembinaan dan penilaian kesesuaian modul pengajaran kendiri pendimensian dan teks bagi mata pelajaran lukisan kejuruteraan berbantu komputer |
topic | L Education (General) |
url | http://eprints.utm.my/10542/1/Pembinaan_Dan_Penilaian_Kesesuaian_Modul_Pengajaran_Kendiri_Pendimensian_Dan_Teks_Bagi_Mata_Pelajaran_Lukisan_Kejuruteraan_Berbantu_Komputer.pdf |
work_keys_str_mv | AT saudmuhammadsukri pembinaandanpenilaiankesesuaianmodulpengajarankendiripendimensiandanteksbagimatapelajaranlukisankejuruteraanberbantukomputer AT zulkiplilyndanoorafzan pembinaandanpenilaiankesesuaianmodulpengajarankendiripendimensiandanteksbagimatapelajaranlukisankejuruteraanberbantukomputer |