Pembangunan laman web bagi matapelajaran Matematik Tambahan KBSM Tingkatan 5 bertajuk “Progressions” berdasarkan teori konstruktivisme dan pendekatan penyelesaian masalah

Pencantuman teknologi melalui jaringan komunikasi digital dan teknologi telah membenarkan pelbagai strategi pengajaran dilaksanakan. Seperti perkembangan teknologi dalam bidang lain, pendidikan melalui teknologi telah membuka mata pendidik dalam menyedari kepentingan penggunaannya, serta bagaimana i...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Md. Salleh, Shaharuddin, Mohd Taib, Siti Azaria
Format: Article
Language:English
Published: 2011
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/12043/1/Pembangunan_Laman_Web_Bagi_Matapelajaran_Matematik_Tambahan_KBSM_Tingkatan_5_Bertajuk.pdf
_version_ 1796855005122134016
author Md. Salleh, Shaharuddin
Mohd Taib, Siti Azaria
author_facet Md. Salleh, Shaharuddin
Mohd Taib, Siti Azaria
author_sort Md. Salleh, Shaharuddin
collection ePrints
description Pencantuman teknologi melalui jaringan komunikasi digital dan teknologi telah membenarkan pelbagai strategi pengajaran dilaksanakan. Seperti perkembangan teknologi dalam bidang lain, pendidikan melalui teknologi telah membuka mata pendidik dalam menyedari kepentingan penggunaannya, serta bagaimana ianyanya boleh diaplikasikan bagi tujuan pendidikan. Projek ini dilaksanakan bertujuan membangunkan laman web Matematik Tambahan Tingkatan Lima bagi tajuk Progressions. Teori pembelajaran konstruktivisme digunakan untuk menyampaikan isi kandungan tajuk kepada pengguna manakala Model pembangunan ADDIE diaplikasikan sebagai panduan bagi proses pembangunan perisian berasaskan laman web ini. Perisian berasaskan laman web ini dibangunkan dengan menggunakan perisian Macromedia Dreamweaver 8 sebagai perisian utama dan disokong oleh perisian-perisian lain seperti Macromedia Flash 8, Adobe Photoshop CS 2 dan Sound Forge 6.0. Diharapkan perisian ini dapat membantu pengguna untuk menambah kefahaman konsep dan kemahiran matematik bagi tajuk Progressions ini dengan baik disamping kebolehan menyelesaikan masalah dalam topik Progressions.
first_indexed 2024-03-05T18:22:17Z
format Article
id utm.eprints-12043
institution Universiti Teknologi Malaysia - ePrints
language English
last_indexed 2024-03-05T18:22:17Z
publishDate 2011
record_format dspace
spelling utm.eprints-120432011-02-18T02:27:24Z http://eprints.utm.my/12043/ Pembangunan laman web bagi matapelajaran Matematik Tambahan KBSM Tingkatan 5 bertajuk “Progressions” berdasarkan teori konstruktivisme dan pendekatan penyelesaian masalah Md. Salleh, Shaharuddin Mohd Taib, Siti Azaria L Education (General) Pencantuman teknologi melalui jaringan komunikasi digital dan teknologi telah membenarkan pelbagai strategi pengajaran dilaksanakan. Seperti perkembangan teknologi dalam bidang lain, pendidikan melalui teknologi telah membuka mata pendidik dalam menyedari kepentingan penggunaannya, serta bagaimana ianyanya boleh diaplikasikan bagi tujuan pendidikan. Projek ini dilaksanakan bertujuan membangunkan laman web Matematik Tambahan Tingkatan Lima bagi tajuk Progressions. Teori pembelajaran konstruktivisme digunakan untuk menyampaikan isi kandungan tajuk kepada pengguna manakala Model pembangunan ADDIE diaplikasikan sebagai panduan bagi proses pembangunan perisian berasaskan laman web ini. Perisian berasaskan laman web ini dibangunkan dengan menggunakan perisian Macromedia Dreamweaver 8 sebagai perisian utama dan disokong oleh perisian-perisian lain seperti Macromedia Flash 8, Adobe Photoshop CS 2 dan Sound Forge 6.0. Diharapkan perisian ini dapat membantu pengguna untuk menambah kefahaman konsep dan kemahiran matematik bagi tajuk Progressions ini dengan baik disamping kebolehan menyelesaikan masalah dalam topik Progressions. 2011-02-18 Article NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/12043/1/Pembangunan_Laman_Web_Bagi_Matapelajaran_Matematik_Tambahan_KBSM_Tingkatan_5_Bertajuk.pdf Md. Salleh, Shaharuddin and Mohd Taib, Siti Azaria (2011) Pembangunan laman web bagi matapelajaran Matematik Tambahan KBSM Tingkatan 5 bertajuk “Progressions” berdasarkan teori konstruktivisme dan pendekatan penyelesaian masalah. UNSPECIFIED . pp. 1-9. (Unpublished)
spellingShingle L Education (General)
Md. Salleh, Shaharuddin
Mohd Taib, Siti Azaria
Pembangunan laman web bagi matapelajaran Matematik Tambahan KBSM Tingkatan 5 bertajuk “Progressions” berdasarkan teori konstruktivisme dan pendekatan penyelesaian masalah
title Pembangunan laman web bagi matapelajaran Matematik Tambahan KBSM Tingkatan 5 bertajuk “Progressions” berdasarkan teori konstruktivisme dan pendekatan penyelesaian masalah
title_full Pembangunan laman web bagi matapelajaran Matematik Tambahan KBSM Tingkatan 5 bertajuk “Progressions” berdasarkan teori konstruktivisme dan pendekatan penyelesaian masalah
title_fullStr Pembangunan laman web bagi matapelajaran Matematik Tambahan KBSM Tingkatan 5 bertajuk “Progressions” berdasarkan teori konstruktivisme dan pendekatan penyelesaian masalah
title_full_unstemmed Pembangunan laman web bagi matapelajaran Matematik Tambahan KBSM Tingkatan 5 bertajuk “Progressions” berdasarkan teori konstruktivisme dan pendekatan penyelesaian masalah
title_short Pembangunan laman web bagi matapelajaran Matematik Tambahan KBSM Tingkatan 5 bertajuk “Progressions” berdasarkan teori konstruktivisme dan pendekatan penyelesaian masalah
title_sort pembangunan laman web bagi matapelajaran matematik tambahan kbsm tingkatan 5 bertajuk progressions berdasarkan teori konstruktivisme dan pendekatan penyelesaian masalah
topic L Education (General)
url http://eprints.utm.my/12043/1/Pembangunan_Laman_Web_Bagi_Matapelajaran_Matematik_Tambahan_KBSM_Tingkatan_5_Bertajuk.pdf
work_keys_str_mv AT mdsallehshaharuddin pembangunanlamanwebbagimatapelajaranmatematiktambahankbsmtingkatan5bertajukprogressionsberdasarkanteorikonstruktivismedanpendekatanpenyelesaianmasalah
AT mohdtaibsitiazaria pembangunanlamanwebbagimatapelajaranmatematiktambahankbsmtingkatan5bertajukprogressionsberdasarkanteorikonstruktivismedanpendekatanpenyelesaianmasalah