Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
Maklum balas merupakan salah satu elemen yang penting dalam sistem pembelajaran berasaskan web. Maklum balas merupakan satu alat yang berkuasa yang mampu mempengaruhi pembelajaran dan juga pencapaian. Olehitu, maklum balas yang dijanakan oleh sistem perlu menyokong dan berkemampuan dalam mempertingk...
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Published: |
2007
|
Subjects: |
_version_ | 1796856032309280768 |
---|---|
author | Mailok, Ramlah Tasir, Zaidatun Yahya, Noraffandy |
author_facet | Mailok, Ramlah Tasir, Zaidatun Yahya, Noraffandy |
author_sort | Mailok, Ramlah |
collection | ePrints |
description | Maklum balas merupakan salah satu elemen yang penting dalam sistem pembelajaran berasaskan web. Maklum balas merupakan satu alat yang berkuasa yang mampu mempengaruhi pembelajaran dan juga pencapaian. Olehitu, maklum balas yang dijanakan oleh sistem perlu menyokong dan berkemampuan dalam mempertingkatkan pembelajaran pelajar. Maklum balas akan menjadi lebih efektif apabila ia mengikut keupayaan dan keperluan pelajar (personalised feedback). Kertas kerja ini akan membincangkan tentang kerangka maklum balas lepas yang sering digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran dan memberikan tumpuan kepada pembentukan kerangka maklum balas yang bersesuaian dengan keadaan dan keperluan seseorang pelajar berdasarkan tahap pengetahuan, analisis kesilapan dan juga pengetahuan sedia ada. |
first_indexed | 2024-03-05T18:37:24Z |
format | Conference or Workshop Item |
id | utm.eprints-24628 |
institution | Universiti Teknologi Malaysia - ePrints |
last_indexed | 2024-03-05T18:37:24Z |
publishDate | 2007 |
record_format | dspace |
spelling | utm.eprints-246282017-08-06T07:56:37Z http://eprints.utm.my/24628/ Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar Mailok, Ramlah Tasir, Zaidatun Yahya, Noraffandy L Education (General) Maklum balas merupakan salah satu elemen yang penting dalam sistem pembelajaran berasaskan web. Maklum balas merupakan satu alat yang berkuasa yang mampu mempengaruhi pembelajaran dan juga pencapaian. Olehitu, maklum balas yang dijanakan oleh sistem perlu menyokong dan berkemampuan dalam mempertingkatkan pembelajaran pelajar. Maklum balas akan menjadi lebih efektif apabila ia mengikut keupayaan dan keperluan pelajar (personalised feedback). Kertas kerja ini akan membincangkan tentang kerangka maklum balas lepas yang sering digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran dan memberikan tumpuan kepada pembentukan kerangka maklum balas yang bersesuaian dengan keadaan dan keperluan seseorang pelajar berdasarkan tahap pengetahuan, analisis kesilapan dan juga pengetahuan sedia ada. 2007 Conference or Workshop Item PeerReviewed Mailok, Ramlah and Tasir, Zaidatun and Yahya, Noraffandy (2007) Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar. In: International Malaysia Education Technology Convention, 2007, Sofitel, Johor Bahru. |
spellingShingle | L Education (General) Mailok, Ramlah Tasir, Zaidatun Yahya, Noraffandy Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar |
title | Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar |
title_full | Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar |
title_fullStr | Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar |
title_full_unstemmed | Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar |
title_short | Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar |
title_sort | pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar |
topic | L Education (General) |
work_keys_str_mv | AT mailokramlah pembentukankerangkamaklumbalasmengikutkesesuaianpelajar AT tasirzaidatun pembentukankerangkamaklumbalasmengikutkesesuaianpelajar AT yahyanoraffandy pembentukankerangkamaklumbalasmengikutkesesuaianpelajar |