Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar

Maklum balas merupakan salah satu elemen yang penting dalam sistem pembelajaran berasaskan web. Maklum balas merupakan satu alat yang berkuasa yang mampu mempengaruhi pembelajaran dan juga pencapaian. Olehitu, maklum balas yang dijanakan oleh sistem perlu menyokong dan berkemampuan dalam mempertingk...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Mailok, Ramlah, Tasir, Zaidatun, Yahya, Noraffandy
Format: Conference or Workshop Item
Published: 2007
Subjects:
_version_ 1796856032309280768
author Mailok, Ramlah
Tasir, Zaidatun
Yahya, Noraffandy
author_facet Mailok, Ramlah
Tasir, Zaidatun
Yahya, Noraffandy
author_sort Mailok, Ramlah
collection ePrints
description Maklum balas merupakan salah satu elemen yang penting dalam sistem pembelajaran berasaskan web. Maklum balas merupakan satu alat yang berkuasa yang mampu mempengaruhi pembelajaran dan juga pencapaian. Olehitu, maklum balas yang dijanakan oleh sistem perlu menyokong dan berkemampuan dalam mempertingkatkan pembelajaran pelajar. Maklum balas akan menjadi lebih efektif apabila ia mengikut keupayaan dan keperluan pelajar (personalised feedback). Kertas kerja ini akan membincangkan tentang kerangka maklum balas lepas yang sering digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran dan memberikan tumpuan kepada pembentukan kerangka maklum balas yang bersesuaian dengan keadaan dan keperluan seseorang pelajar berdasarkan tahap pengetahuan, analisis kesilapan dan juga pengetahuan sedia ada.
first_indexed 2024-03-05T18:37:24Z
format Conference or Workshop Item
id utm.eprints-24628
institution Universiti Teknologi Malaysia - ePrints
last_indexed 2024-03-05T18:37:24Z
publishDate 2007
record_format dspace
spelling utm.eprints-246282017-08-06T07:56:37Z http://eprints.utm.my/24628/ Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar Mailok, Ramlah Tasir, Zaidatun Yahya, Noraffandy L Education (General) Maklum balas merupakan salah satu elemen yang penting dalam sistem pembelajaran berasaskan web. Maklum balas merupakan satu alat yang berkuasa yang mampu mempengaruhi pembelajaran dan juga pencapaian. Olehitu, maklum balas yang dijanakan oleh sistem perlu menyokong dan berkemampuan dalam mempertingkatkan pembelajaran pelajar. Maklum balas akan menjadi lebih efektif apabila ia mengikut keupayaan dan keperluan pelajar (personalised feedback). Kertas kerja ini akan membincangkan tentang kerangka maklum balas lepas yang sering digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran dan memberikan tumpuan kepada pembentukan kerangka maklum balas yang bersesuaian dengan keadaan dan keperluan seseorang pelajar berdasarkan tahap pengetahuan, analisis kesilapan dan juga pengetahuan sedia ada. 2007 Conference or Workshop Item PeerReviewed Mailok, Ramlah and Tasir, Zaidatun and Yahya, Noraffandy (2007) Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar. In: International Malaysia Education Technology Convention, 2007, Sofitel, Johor Bahru.
spellingShingle L Education (General)
Mailok, Ramlah
Tasir, Zaidatun
Yahya, Noraffandy
Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
title Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
title_full Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
title_fullStr Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
title_full_unstemmed Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
title_short Pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
title_sort pembentukan kerangka maklum balas mengikut kesesuaian pelajar
topic L Education (General)
work_keys_str_mv AT mailokramlah pembentukankerangkamaklumbalasmengikutkesesuaianpelajar
AT tasirzaidatun pembentukankerangkamaklumbalasmengikutkesesuaianpelajar
AT yahyanoraffandy pembentukankerangkamaklumbalasmengikutkesesuaianpelajar