Perbandingan tahap penguasaan kemahiran proses sains dan cara penglibatan pelajar dalam kaedah amali tradisional dengan kaedah makmal mikro komputer
Kajian ini bertujuan untuk mengenalpasti tahap penguasaan kemahiran proses sains dan cara penglibatan pelajar dalam dua persekitaran amali yang berbeza iaitu secara tradisional dan makmal mikro komputer. Seramai 60 orang pelajar tingkatan lima dari dua buah sekolah menengah di Daerah Johor Bahru...
Main Author: | Abd Hamid, Hazrulrizawati |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2007
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/6471/1/HazrulrizawatiAbdHamidMFP2007.pdf |
Similar Items
-
Kaedah amali sains sebagai medium untuk menerapkan kemahiran berfikir aras tinggi
by: Hassin, Alazhar, et al.
Published: (2016) -
Perbandingan kaedah teradun dan tradisional dalam pembelajaran elektronik
by: Bakry, Nurul Shazwani, et al.
Published: (2016) -
Tahap penguasaan guru dalam melaksanakan pentaksiran kerja amali (peka) sains menengah rendah
by: Hamdan, Abdul Rahim, et al.
Published: (2008) -
Pengurusan makmal berkualiti bagi makmal amali pelajar: pengalaman makmal pengujian petroleum, UTM
by: A. Manan, Muhammad, et al.
Published: (1997) -
Pengurusan penglibatan pelajar dalam amali sains
by: Kamarudin, Nurzatulshima, et al.
Published: (2009)