Kesan pengajaran dan pembelajaran sains dan matematik dalam bahasa inggeris terhadap pelajar Universiti Teknologi Malaysia
Pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) telah mendapat perhatian bukan sahaja para penyelidik bahkan para ibu bapa, pelajar dan para guru. Dalam konteks kajian ini, tiga aspek iaitu kesediaan, minat dan keyakinan pelajar telah dikaji. Seramai 309 ora...
Main Authors: | Ishak, Tuah, Mohamed, Mohini |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2008
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/7781/1/P43-Tuah%26Mohini.pdf |
Similar Items
-
Persepsi Pelajar Terhadap Pengajaran Dan Pembelajaran Sains Dan Matematik Dalam Bahasa
Inggeris Di Tiga Fakulti Di Universiti Teknologi Malaysia
by: Arshad, Mohammad Yusof, et al.
Published: (2010) -
Bab 7 : Pengajaran sains dan matematik dalam bahasa inggeris
by: Yahaya, Azizi, et al.
Published: (2010) -
Persepsi guru program pengajaran dan pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris terhadap pelaksanaan pencerapan pengajaran
by: Tang, Keow Ngang
Published: (2007) -
Implikasi Pelaksanaan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris Terhadap Penggunaan Istilah Sains dalam Bahasa Malaysia
by: Bongkiho, Dohibang
Published: (2011) -
Pelaksanaan Pengajaran Dan Pembelajaran Sains Dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris Di Sebuah Sekolah Di Skudai, Johor
by: Yasin, M. Al Muz-Zammil, et al.
Published: (2010)