Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia

Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Ma...

وصف كامل

التفاصيل البيبلوغرافية
المؤلفون الرئيسيون: Mohamed, Ahmad Martadha, Sakdan, Mohd Fo'ad, Ahmad, Abdul Halim
مؤلفون آخرون: Haron, Shireen
التنسيق: Book Section
اللغة:English
منشور في: Dewan Bahasa dan Pustaka 2012
الموضوعات:
الوصول للمادة أونلاين:https://repo.uum.edu.my/id/eprint/13945/1/r.PDF
_version_ 1825803278659616768
author Mohamed, Ahmad Martadha
Sakdan, Mohd Fo'ad
Ahmad, Abdul Halim
author2 Haron, Shireen
author_facet Haron, Shireen
Mohamed, Ahmad Martadha
Sakdan, Mohd Fo'ad
Ahmad, Abdul Halim
author_sort Mohamed, Ahmad Martadha
collection UUM
description Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Malaysia (Badaruiddin 2009; Jabatan Perangkaan Malaysia, 2010) Keadaan ini mencerminkan bilangan pengundi belia yang semakin bertambah.Oleh itu, persepsi mereka amatlah penting untuk dikaji sebagai satu usaha untuk memahami kehendak dan pandangan mereka.
first_indexed 2024-07-04T05:54:15Z
format Book Section
id uum-13945
institution Universiti Utara Malaysia
language English
last_indexed 2024-07-04T05:54:15Z
publishDate 2012
publisher Dewan Bahasa dan Pustaka
record_format eprints
spelling uum-139452015-05-12T05:46:53Z https://repo.uum.edu.my/id/eprint/13945/ Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia Mohamed, Ahmad Martadha Sakdan, Mohd Fo'ad Ahmad, Abdul Halim JQ Political institutions Asia Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Malaysia (Badaruiddin 2009; Jabatan Perangkaan Malaysia, 2010) Keadaan ini mencerminkan bilangan pengundi belia yang semakin bertambah.Oleh itu, persepsi mereka amatlah penting untuk dikaji sebagai satu usaha untuk memahami kehendak dan pandangan mereka. Dewan Bahasa dan Pustaka Haron, Shireen Musib, Zuraidah 2012 Book Section PeerReviewed application/pdf en https://repo.uum.edu.my/id/eprint/13945/1/r.PDF Mohamed, Ahmad Martadha and Sakdan, Mohd Fo'ad and Ahmad, Abdul Halim (2012) Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia. In: Pemasaran politik di Malaysia. Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur, pp. 103-134. ISBN 9789834611200 http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000794019
spellingShingle JQ Political institutions Asia
Mohamed, Ahmad Martadha
Sakdan, Mohd Fo'ad
Ahmad, Abdul Halim
Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
title Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
title_full Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
title_fullStr Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
title_full_unstemmed Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
title_short Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
title_sort pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan melayu di semenanjung malaysia
topic JQ Political institutions Asia
url https://repo.uum.edu.my/id/eprint/13945/1/r.PDF
work_keys_str_mv AT mohamedahmadmartadha pemasaranpolitikdankajianpersepsikerjayadalamperkhidmatanawamdalamkalanganbeliabukanmelayudisemenanjungmalaysia
AT sakdanmohdfoad pemasaranpolitikdankajianpersepsikerjayadalamperkhidmatanawamdalamkalanganbeliabukanmelayudisemenanjungmalaysia
AT ahmadabdulhalim pemasaranpolitikdankajianpersepsikerjayadalamperkhidmatanawamdalamkalanganbeliabukanmelayudisemenanjungmalaysia