Persepsi pensyarah untuk mengajar kursus keusahawanan: Satu kajian empirikal di Universiti Utara Malaysia

Objektif kajian ini adalah untuk mengenal pasti persepsi pensyarah-pmsyarah di Universiti Utara subjek keusahawanan kepada para pelajar UUM.Seramai 92 pensyarah dan tiga kolej Akademik, iaitu Kolej Perniagaan, Kolej Sains dan Sastera dan Kolej Undang-undang, kerajaan dan Pengajian Antarabangsa terl...

Celý popis

Podrobná bibliografie
Hlavní autoři: Ooi, Yeng Keat, Bakar, Habshah, Ahmad, Shuhymee, Hashim, Norashidah
Médium: Conference or Workshop Item
Jazyk:English
Vydáno: 2013
Témata:
On-line přístup:https://repo.uum.edu.my/id/eprint/14830/1/7.pdf
Popis
Shrnutí:Objektif kajian ini adalah untuk mengenal pasti persepsi pensyarah-pmsyarah di Universiti Utara subjek keusahawanan kepada para pelajar UUM.Seramai 92 pensyarah dan tiga kolej Akademik, iaitu Kolej Perniagaan, Kolej Sains dan Sastera dan Kolej Undang-undang, kerajaan dan Pengajian Antarabangsa terlibat dalam kajian ini.Hasil analisis menunjukan secara keseluruhannya, tahap persepsi pensyarah-pensyarah UUM tahadap pmgajm keusahawanan adalah sederhana tinggi.Kajian ini telah mmgemukakan beberapa langkah dan cadangan krqada pihak talibat seperti universiti dan kerajaan (Kementerian Pcndidikan) untuk meningkatkan dan mempromosikan program keusahawanan sedia ada.