Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan

Pelaksanaan penilaian prestasi organisasi kini dan masa hadapan terpaksa berhadapan dengan pelbagai situasi dan isu yang sudah tentu memerlukan pengurus yang berkebolehan untuk menanganinya. Sehubungan itu, buku ini dapat membantu pelbagai pihak untuk membuat persiapan secara proaktif bagi menghada...

Descrizione completa

Dettagli Bibliografici
Autore principale: Yusof, Ab. Aziz
Natura: Libro
Pubblicazione: Penerbit Universiti Utara Malaysia 2003
Soggetti:
_version_ 1825739812114530304
author Yusof, Ab. Aziz
author_facet Yusof, Ab. Aziz
author_sort Yusof, Ab. Aziz
collection UUM
description Pelaksanaan penilaian prestasi organisasi kini dan masa hadapan terpaksa berhadapan dengan pelbagai situasi dan isu yang sudah tentu memerlukan pengurus yang berkebolehan untuk menanganinya. Sehubungan itu, buku ini dapat membantu pelbagai pihak untuk membuat persiapan secara proaktif bagi menghadapi isuisu yang kian kompleks. Pendekatan penilaian prestasi maklum balas 360 darjah ini membekalkan maklumat yang lebih menyeluruh, relevan, sah dan kebolehpercayaan yang tinggi berhubung dengan penilaian prestasi pekerja. Banyak faedah dan kesan dapat dilihat apabila sesebuah organisasi menggunakan kaedah penilaian prestasi ini. Sebagai contoh, organisasi dapat menyediakan pekerja yang berkualiti, mempunyai kerjasama yang erat, komited dengan tugas, meningkatkan motivasi pekerja dan sebagainya. Buku ini disediakan khusus untuk pengurus-pengurus yang berkhidmat dalam agensi-agensi kerajaan dan swasta yang menghadapi masalah dalam melaksanakan penilaian prestasi.
first_indexed 2024-07-04T05:16:01Z
format Book
id uum-1496
institution Universiti Utara Malaysia
last_indexed 2024-07-04T05:16:01Z
publishDate 2003
publisher Penerbit Universiti Utara Malaysia
record_format eprints
spelling uum-14962010-11-11T01:07:46Z https://repo.uum.edu.my/id/eprint/1496/ Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan Yusof, Ab. Aziz HF Commerce Pelaksanaan penilaian prestasi organisasi kini dan masa hadapan terpaksa berhadapan dengan pelbagai situasi dan isu yang sudah tentu memerlukan pengurus yang berkebolehan untuk menanganinya. Sehubungan itu, buku ini dapat membantu pelbagai pihak untuk membuat persiapan secara proaktif bagi menghadapi isuisu yang kian kompleks. Pendekatan penilaian prestasi maklum balas 360 darjah ini membekalkan maklumat yang lebih menyeluruh, relevan, sah dan kebolehpercayaan yang tinggi berhubung dengan penilaian prestasi pekerja. Banyak faedah dan kesan dapat dilihat apabila sesebuah organisasi menggunakan kaedah penilaian prestasi ini. Sebagai contoh, organisasi dapat menyediakan pekerja yang berkualiti, mempunyai kerjasama yang erat, komited dengan tugas, meningkatkan motivasi pekerja dan sebagainya. Buku ini disediakan khusus untuk pengurus-pengurus yang berkhidmat dalam agensi-agensi kerajaan dan swasta yang menghadapi masalah dalam melaksanakan penilaian prestasi. Penerbit Universiti Utara Malaysia 2003 Book PeerReviewed Yusof, Ab. Aziz (2003) Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan. Penerbit Universiti Utara Malaysia, Sintok. ISBN 9832078202 http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000209891
spellingShingle HF Commerce
Yusof, Ab. Aziz
Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
title Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
title_full Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
title_fullStr Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
title_full_unstemmed Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
title_short Penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
title_sort penilaian prestasi maklum balas 360 darjah pilihan atau tuntutan
topic HF Commerce
work_keys_str_mv AT yusofabaziz penilaianprestasimaklumbalas360darjahpilihanatautuntutan