Politik organisasi dalam penilaian prestasi realiti atau persepsi

Buku ini mengemukakan persiapan yang akan dihadapi oleh penilai bagi menghadapi sebarang kemungkinan yang ada kalanya di luar batasan moral, etika, akhlak, polisi, prosedur dan peraturan kesan daripada perlaksanaan sistem penilaian prestasi.Sehubungan itu, pihak yang terlibat dalam sistem ini, hend...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Yusof, Ab. Aziz
Format: Book
Published: Penerbit Universiti Utara Malaysia 2001
Subjects:
_version_ 1825739812337876992
author Yusof, Ab. Aziz
author_facet Yusof, Ab. Aziz
author_sort Yusof, Ab. Aziz
collection UUM
description Buku ini mengemukakan persiapan yang akan dihadapi oleh penilai bagi menghadapi sebarang kemungkinan yang ada kalanya di luar batasan moral, etika, akhlak, polisi, prosedur dan peraturan kesan daripada perlaksanaan sistem penilaian prestasi.Sehubungan itu, pihak yang terlibat dalam sistem ini, hendaklah peka dan lebih berwaspada apabila berhadapan dengan isu-isu pengurusan pada abad ke-21 yang lebih terdedah kepada maklumat-maklumat terkini, kepekaan terhadap perundangan,dan keprihatinan terhadap kualiti persekitaran di tempat kerja. Buku ini disediakan khusus untuk pengurus dan kakitangan awam, sektor swasta, badan-badan bukan kerajaan, ahli akademik dan golongan profesional, yang sentiasa dihambati pelbagai permasalahan dalam penilaian prestasi. Selain itu, pelajar Institut Pengajian Tinggi(IPT) juga disarankan membaca buku ini kerana mereka akan turut menghadapi masalah yang sama pada masa hadapan.
first_indexed 2024-07-04T05:16:01Z
format Book
id uum-1497
institution Universiti Utara Malaysia
last_indexed 2024-07-04T05:16:01Z
publishDate 2001
publisher Penerbit Universiti Utara Malaysia
record_format eprints
spelling uum-14972010-11-11T01:10:52Z https://repo.uum.edu.my/id/eprint/1497/ Politik organisasi dalam penilaian prestasi realiti atau persepsi Yusof, Ab. Aziz HF Commerce Buku ini mengemukakan persiapan yang akan dihadapi oleh penilai bagi menghadapi sebarang kemungkinan yang ada kalanya di luar batasan moral, etika, akhlak, polisi, prosedur dan peraturan kesan daripada perlaksanaan sistem penilaian prestasi.Sehubungan itu, pihak yang terlibat dalam sistem ini, hendaklah peka dan lebih berwaspada apabila berhadapan dengan isu-isu pengurusan pada abad ke-21 yang lebih terdedah kepada maklumat-maklumat terkini, kepekaan terhadap perundangan,dan keprihatinan terhadap kualiti persekitaran di tempat kerja. Buku ini disediakan khusus untuk pengurus dan kakitangan awam, sektor swasta, badan-badan bukan kerajaan, ahli akademik dan golongan profesional, yang sentiasa dihambati pelbagai permasalahan dalam penilaian prestasi. Selain itu, pelajar Institut Pengajian Tinggi(IPT) juga disarankan membaca buku ini kerana mereka akan turut menghadapi masalah yang sama pada masa hadapan. Penerbit Universiti Utara Malaysia 2001 Book PeerReviewed Yusof, Ab. Aziz (2001) Politik organisasi dalam penilaian prestasi realiti atau persepsi. Penerbit Universiti Utara Malaysia, Sintok . ISBN 9839559850 http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000192598
spellingShingle HF Commerce
Yusof, Ab. Aziz
Politik organisasi dalam penilaian prestasi realiti atau persepsi
title Politik organisasi dalam penilaian prestasi realiti atau persepsi
title_full Politik organisasi dalam penilaian prestasi realiti atau persepsi
title_fullStr Politik organisasi dalam penilaian prestasi realiti atau persepsi
title_full_unstemmed Politik organisasi dalam penilaian prestasi realiti atau persepsi
title_short Politik organisasi dalam penilaian prestasi realiti atau persepsi
title_sort politik organisasi dalam penilaian prestasi realiti atau persepsi
topic HF Commerce
work_keys_str_mv AT yusofabaziz politikorganisasidalampenilaianprestasirealitiataupersepsi