Lima tahap penguasaan ilmu nahu dalam kalangan guru-guru Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM)
Keputusan peperiksaan Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) daripada tahun 2009 hingga 2015 menunjukkan bahawa peratus pelajar yang tidak layak menerima sijil STAM tidak pernah kurang daripada 32%. Manakala dapatan kajian terdahulu berkaitan dengan mata pelajaran dalam bidang bahasa Arab STAM pula menu...
Main Authors: | Mohmad Razali, Hazrul Affendi, Arifin, Zamri, Zainal, Hakim, Abdul Rahman, Mohd Nizho, Abdullah, Shuhairimi |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Malaysia Perlis
2016
|
Subjects: | |
Online Access: | https://repo.uum.edu.my/id/eprint/21964/1/JHDC%205%202016%20179%20208.pdf |
Similar Items
-
Tahap iklim sekolah, Tahap komitmen guru serta hubungan di antara iklim sekolah dengan komitmen guru sekolah-sekolah menengah Daerah Machang, Kelantan
by: Mohd Yusoff, Suhaili, et al.
Published: (2017) -
Keupayaan mengajar guru-guru Bahasa Melayu sekolah menengah
by: Shaari, Abdull Sukor, et al.
Published: (2004) -
Pengaruh kepimpinan transformasi pengetua terhadap efikasi guru di tiga jenis sekolah menengah agama
by: Jaafar, Mohd Nor, et al.
Published: (2015) -
Hubungan antara gaya pengajaran guru dengan tahap ponteng sekolah menengah di Daerah Bachok, Kelantan
by: Mohd. Nawawi, Ainonmadiah, et al.
Published: (2017) -
Tahap efikasi guru dan hubungannya dengan pencapaian sekolah di Sekolah-sekolah menegah dalam daerah Bachok
by: Mohd, Awanis, et al.
Published: (2017)