Strategi perniagaan melalui panorama realiti maya kajian kes: Sri lovely farm

Realiti maya jenis panoramik ialah teknologi yang kian mendapat perhatian pengguna bagi mendapatkan panorama yang menarik secara atas talian.Kaedah ini telah diaplikasikan oleh banyak syarikat karporat di dalam strategi perniagaan mereka sebagai alternatif kaedah promosi yang lebih realistik. Sehub...

Celý popis

Podrobná bibliografie
Hlavní autoři: Rosdi, Nurdiyana, Othman, Zakirah
Médium: Conference or Workshop Item
Jazyk:English
Vydáno: 2017
Témata:
On-line přístup:https://repo.uum.edu.my/id/eprint/22594/1/STML%E2%80%93Go%20Green%29%202016%20167%20177.pdf
Popis
Shrnutí:Realiti maya jenis panoramik ialah teknologi yang kian mendapat perhatian pengguna bagi mendapatkan panorama yang menarik secara atas talian.Kaedah ini telah diaplikasikan oleh banyak syarikat karporat di dalam strategi perniagaan mereka sebagai alternatif kaedah promosi yang lebih realistik. Sehubungan dengan itu, kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti panorama atau tempat-tempat yang menarik di Sri Lovely Farm sebagai strategi perniagaan.Ianya juga berkepentingan dalam sektor pelancongan kerana ladang ini diwartakan sebagai tempat-tempat menarik Kedah.Seterusnya, kajian ini akan menerokai teknik pembangunan panorama realiti maya menggunakan perisian Dermandar. Maklumat dikumpul melalui temubual.Dapatan kajian mengenal pasti lima tempat atau panorama boleh digunakan untuk promosi ladang ini.Lanjutan dapatan kajian tersebut, panorama https://www.dermandar.com/user/diyana.rosdi94/ dibangunkan. Kajian ini sangat berkepentingan untuk dijadikan sebagai kajian rintis Sri Lovely Farm.