Penilaian kemahiran pengaturcaraan: Eksperimen terhadap pelajar menggunakan proses kejuruteraan semula
Agak sukar untuk kita menilai tahap kemahiran pengaturcaraan setiap pelajar jika hanya merujuk kepada keputusan peperiksaan semata-mata. Oleh yang demikian, kertas kerja ini akan melaporkan hasil eksperimen yang telah dilakukan terhadap pelajar Program Sarjana Muda Teknologi Maklumat, pengkhususan...
Main Authors: | , , , |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2005
|
Subjects: | |
Online Access: | https://repo.uum.edu.my/id/eprint/276/1/PENILAIAN_KEMAHIRAN_PENGATURCARAAN_-_EKSPERIMEN_TERHADAP_PELAJAR....pdf |
Summary: | Agak sukar untuk kita menilai tahap kemahiran pengaturcaraan setiap pelajar jika hanya merujuk kepada
keputusan peperiksaan semata-mata. Oleh yang demikian, kertas kerja ini akan melaporkan hasil eksperimen yang telah dilakukan terhadap pelajar Program Sarjana Muda Teknologi Maklumat, pengkhususan dalam bidang Kejuruteraan Perisian. Seramai 33 orang pelajar yang mempunyai keputusan
yang baik dalam Pengaturcaraan Java telah dipilih dan diuji dalam makmal menggunakan proses kejuruteraan semula. Pelajar diminta untuk membangunkan semula program menggunakan Java berpandukan program Ada yang disediakan. Hanya keputusan pengaturcaraan yang memenuhi spesifikasi ujian sahaja dinilai dan masa setiap pelajar yang berjaya direkodkan. |
---|