Kesahan, kebolehpercayaan dan kebiasan alat ukur orientasi pembelajaran matematik
Kita selalu bertanyakan soalan “mengapakah di antara pelajar terdapat pencapaian yang berbeza dalam sesuatu mata pelajaran?”. Dalam matematik umpamanya ada pelajar yang menunjukkan pencapaian yang baik dan ada pula yang terus tercicir dalam menguasai mata pelajaran ini walaupun tajuk-tajuk yang muda...
Main Authors: | Veloo, Arsaythamby, Awang Hashim, Rosna |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | https://repo.uum.edu.my/id/eprint/2904/1/paper2arsay.pdf |
Similar Items
-
Kesalahan dan kebolehpercayaan alat ukur orientasi pembelajaran matematik (OPM)
by: Veloo, Arsaythamby, et al.
Published: (2009) -
Instrumen penglibatan pembelajaran sains: Analisis kesahan dan kebolehpercayaan
by: Law Hui Haw, et al.
Published: (2021) -
Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen penilaian kendiri pembelajaran ungkapan algebra tingkatan dua
by: Sarimah Baco, et al.
Published: (2021) -
Kesahan dan Kebolehpercayaan Instrumen Kebimbangan Matematik Sekolah Rendah
by: Sitti Sham Amir, et al.
Published: (2024) -
Kesahan dan Kebolehpercayaan Instrumen Pembelajaran Abad Ke21 Guru Matematik Sekolah Menengah menggunakan Model
Pengukuran Rasch
by: Nor Atika A Jalil, et al.
Published: (2022)