Kesahan Dan Kebolehpercayaan Instrumen Penilaian Kendiri Pembelajaran Geometri Tingkatan Satu
Tujuan - Membina satu instrumen untuk menilai murid membolehkan murid Tingkatan Dua membuat penilaian kendiri ke atas pembelajaran geometri dan menentukan kesahan kandungan dan kebolehpercayaan instrumen berkenaan. Metodologi - Pembinaan instrumen adalah berpandukan Model Penilaian Konteks-Input-...
Main Authors: | Abdullah, Mohd Faizal Nizam Lee, Leow, Tze Wei |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Utara Malaysia Press
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://repo.uum.edu.my/id/eprint/29469/1/MJLI%2014%2001%202017%20211-265.pdf https://doi.org/10.32890/mjli2017.14.1.9 |
Similar Items
-
Kesahan dan kebolehpercayaan instrumen penilaian kendiri pembelajaran ungkapan algebra tingkatan dua
by: Sarimah Baco, et al.
Published: (2021) -
Kesahan dan kebolehpercayaan modul pembelajaran berasaskan pengintergrasian model pembelajaran inkuiri 5E dan koperatif
by: Wan, Luen Chai, et al.
Published: (2021) -
Pembinaan, kesahan dan kebolehpercayaan modul kaunseling kelompok berdasarkan teknik Surah Lukman (ayat 12 hingga 19) terhadap murid sekolah menengah
by: Mohd Ropizam, Mohamad Zainun, et al.
Published: (2023) -
Pembangunan instrumen ujian pemikiran kreatif keusahawanan bagi murid tingkatan empat
by: Sufirman Arifin, et al.
Published: (2023) -
Instrumen penglibatan pembelajaran sains: Analisis kesahan dan kebolehpercayaan
by: Law Hui Haw, et al.
Published: (2021)