Sikap dan keinginan tingkah laku pengguna dalam pemilihan telefon bimbit: kajian kes di Bandar Baru Bangi, Selangor

Information on consumer behavioural intention in choosing a product is important for an organisation to determine product promotion and marketing strategies. In this study, we use Fishbein Model to analyse the consumer behavioural intention regarding the choice of the mobile phone brand. Three po...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Zalina Mohd Ali, Mohd Aftar Abu Bakar, Zamira Hasanah Zamzuri, Nora Muda, Nur Jumaadzan Zaleha Mamat, Petir Papilo, Nur Riza M Suradi
Format: Article
Published: Penerbit ukm 2009
_version_ 1796927463935180800
author Zalina Mohd Ali,
Mohd Aftar Abu Bakar,
Zamira Hasanah Zamzuri,
Nora Muda,
Nur Jumaadzan Zaleha Mamat,
Petir Papilo,
Nur Riza M Suradi,
author_facet Zalina Mohd Ali,
Mohd Aftar Abu Bakar,
Zamira Hasanah Zamzuri,
Nora Muda,
Nur Jumaadzan Zaleha Mamat,
Petir Papilo,
Nur Riza M Suradi,
author_sort Zalina Mohd Ali,
collection UKM
description Information on consumer behavioural intention in choosing a product is important for an organisation to determine product promotion and marketing strategies. In this study, we use Fishbein Model to analyse the consumer behavioural intention regarding the choice of the mobile phone brand. Three popular mobile phones were chosen. The study involved a questionnaire-based survey on 112 respondents of mobile phone users. The results show that there exist tendencies in the majority of the customers to choose a particular brand from others
first_indexed 2024-03-06T03:44:30Z
format Article
id ukm.eprints-1917
institution Universiti Kebangsaan Malaysia
last_indexed 2024-03-06T03:44:30Z
publishDate 2009
publisher Penerbit ukm
record_format dspace
spelling ukm.eprints-19172011-06-20T03:00:49Z http://journalarticle.ukm.my/1917/ Sikap dan keinginan tingkah laku pengguna dalam pemilihan telefon bimbit: kajian kes di Bandar Baru Bangi, Selangor Zalina Mohd Ali, Mohd Aftar Abu Bakar, Zamira Hasanah Zamzuri, Nora Muda, Nur Jumaadzan Zaleha Mamat, Petir Papilo, Nur Riza M Suradi, Information on consumer behavioural intention in choosing a product is important for an organisation to determine product promotion and marketing strategies. In this study, we use Fishbein Model to analyse the consumer behavioural intention regarding the choice of the mobile phone brand. Three popular mobile phones were chosen. The study involved a questionnaire-based survey on 112 respondents of mobile phone users. The results show that there exist tendencies in the majority of the customers to choose a particular brand from others Penerbit ukm 2009-07 Article PeerReviewed Zalina Mohd Ali, and Mohd Aftar Abu Bakar, and Zamira Hasanah Zamzuri, and Nora Muda, and Nur Jumaadzan Zaleha Mamat, and Petir Papilo, and Nur Riza M Suradi, (2009) Sikap dan keinginan tingkah laku pengguna dalam pemilihan telefon bimbit: kajian kes di Bandar Baru Bangi, Selangor. Journal of Quality Measurement and Analysis, 5 (1). pp. 75-84. ISSN 1823-5670 http://www.ukm.my/~ppsmfst/jqma/index.html
spellingShingle Zalina Mohd Ali,
Mohd Aftar Abu Bakar,
Zamira Hasanah Zamzuri,
Nora Muda,
Nur Jumaadzan Zaleha Mamat,
Petir Papilo,
Nur Riza M Suradi,
Sikap dan keinginan tingkah laku pengguna dalam pemilihan telefon bimbit: kajian kes di Bandar Baru Bangi, Selangor
title Sikap dan keinginan tingkah laku pengguna dalam pemilihan telefon bimbit: kajian kes di Bandar Baru Bangi, Selangor
title_full Sikap dan keinginan tingkah laku pengguna dalam pemilihan telefon bimbit: kajian kes di Bandar Baru Bangi, Selangor
title_fullStr Sikap dan keinginan tingkah laku pengguna dalam pemilihan telefon bimbit: kajian kes di Bandar Baru Bangi, Selangor
title_full_unstemmed Sikap dan keinginan tingkah laku pengguna dalam pemilihan telefon bimbit: kajian kes di Bandar Baru Bangi, Selangor
title_short Sikap dan keinginan tingkah laku pengguna dalam pemilihan telefon bimbit: kajian kes di Bandar Baru Bangi, Selangor
title_sort sikap dan keinginan tingkah laku pengguna dalam pemilihan telefon bimbit kajian kes di bandar baru bangi selangor
work_keys_str_mv AT zalinamohdali sikapdankeinginantingkahlakupenggunadalampemilihantelefonbimbitkajiankesdibandarbarubangiselangor
AT mohdaftarabubakar sikapdankeinginantingkahlakupenggunadalampemilihantelefonbimbitkajiankesdibandarbarubangiselangor
AT zamirahasanahzamzuri sikapdankeinginantingkahlakupenggunadalampemilihantelefonbimbitkajiankesdibandarbarubangiselangor
AT noramuda sikapdankeinginantingkahlakupenggunadalampemilihantelefonbimbitkajiankesdibandarbarubangiselangor
AT nurjumaadzanzalehamamat sikapdankeinginantingkahlakupenggunadalampemilihantelefonbimbitkajiankesdibandarbarubangiselangor
AT petirpapilo sikapdankeinginantingkahlakupenggunadalampemilihantelefonbimbitkajiankesdibandarbarubangiselangor
AT nurrizamsuradi sikapdankeinginantingkahlakupenggunadalampemilihantelefonbimbitkajiankesdibandarbarubangiselangor