Kaedah pengajaran sejarah yang diminati pelajar dan justifikasinya
Kaedah pengajaran merupakan elemen penting dalam merangsang minat seterusnya pencapaian pelajar dalam sesuatu mata pelajaran, lebih-lebih lagi bagi mata pelajaran Sejarah yang dianggap sebagai mata pelajaran yang membosankan sejak dahulu lagi. Jesturu itu, objektif kajian ini ialah mengenalpasti kae...
Main Authors: | Lezah @ Lejah Kiamsin, Rosy Talin |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Malay Malay |
Published: |
Secholian Publication
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/32119/2/Kaedah%20pengajaran%20sejarah%20yang%20diminati%20pelajar%20dan%20justifikasinya_ABSTRACT.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/32119/1/Kaedah%20pengajaran%20sejarah%20yang%20diminati%20pelajar%20dan%20justifikasinya.pdf |
Similar Items
-
Penghasilan modul pengajaran guru bagi mata pelajaran sejarah
by: Rahmat, Nor Rasyida
Published: (2003) -
Kerangka karakter kreativiti dan kaedah pengajaran di Sekolah Menengah Pertama Kota Batam
by: Said Hamid, Syarifah Normawati
Published: (2020) -
Pembinaan modul pengajaran geografi fizikal berasaskan konstruktivis dan kesannya terhadap pencapaian pelajar
by: Pembinaan modul pengajaran geografi fizikal berasaskan konstrukt
Published: (2014) -
Keberkesanan Kaedah Pengajaran Berbantukan Komputer Di Kalangan Pelajar Pencapaian Akademik Rendah Bagi Mata Pelajaran Geografi Tingkatan 4 Di Negeri Sembilan
[LB1028.5. A714 2008 f rb].
by: Othman, Mohd Aris
Published: (2007) -
Persepsi pelajar terhadap pelaksanaan pembelajaran aktif melalui kaedah gamifikasi bagi mata pelajaran perniagaan tingkatan 4
by: Mohammad Ali, Hasimah
Published: (2019)