Elemen transformatif dan akulturasi diri dari pengalaman tahun pertama pengajian di universiti awam Malaysia sebagai wasilah prestasi pencapaian akademik pelajar antarabangsa
Aspek akademik memainkan peranan vital sebagai elemen transformatif yang berperanan membawa perubahan ke dalam kehidupan setiap individu. Antara matlamat utama pelajar menyambung pengajian di luar negara ialah bagi memperoleh pendidikan berkualiti tinggi. Pengalaman tahun pertama dianggap fasa penti...
Similar Items
-
Penerimaan, jangkaan dan pengalaman : pengaruhnya terhadap kepuasan e-pembelajaran dalam kalangan pelajar institut pendidikan guru
by: Agatha Anak Francis Umbit
Published: (2016) -
Melestarikan Matlamat Pembangunan Mampan (SDGs) 2030 Di Institusi Pengajian Tinggi (IPT)
by: Mohd Hairy Ibrahim, et al.
Published: (2022) -
Evolusi kursus teras universiti: Dari sejarah pembentukan bangsa Malaysia ke penghayatan etika dan peradaban
by: Mohd Sohaimi Esa, et al.
Published: (2021) -
Comparative changes in psychological mindedness, mindfulness, and concordance attitudes between online and face-to-face undergraduate psychiatry education in a university in Borneo, Malaysia
by: Pang, Nicholas Tze Ping, et al.
Published: (2021) -
Pengaruh kualiti pengajaran dan pembelajaran, persekitaran sosial dan perkhidmatan terhadap kepuasan pelajar institusi pengajian tinggi swasta di Sabah
by: Mazni Muhammad
Published: (2022)