Penggunaan Model Konstruktivisme Lima Fasa Needham Dalam Pembelajaran Sejarah
Artikel ini berasaskan satu kajian kuasi eksperimen yang dijalankan ke atas pelajar Tingkatan Empat dengan menggunakan Model Konstruktivisme Lima Fasa Needham (1987) dalam pengajaran mata pelajaran Sejarah. Model ini mempunyai lima fasa, iaitu: orientasi, pencetusan idea, penstrukturan semula ide...
Main Authors: | Nair, Subadrah, Muthiah, Malar |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Sains Malaysia
2005
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/34231/1/JPP02Subadrah_%2821-42%29B.pdf |
Similar Items
-
Keberkesanan model konstruktivisme lima fasa needham dalam pengajaran komsas bahasa Melayu
by: Zurainu Mat Jasin,, et al.
Published: (2012) -
Membanding Kesan Kaedah Lima Fasa Needham, Kaedah Stad Dan Kaedah Konvensional Terhadap Pencapaian, Kemahiran Sosial Dan Minat Murid Dalam Pengajaran
Sejarah Tingkatan Empat
by: Muthiah, Malar
Published: (2010) -
Kesan penggunaan e-konkrit berasaskan model needham lima fasa terhadap kesesuaian isi kandungan dan pencapaian pelajar
by: Ariffin, Arihasnida, et al.
Published: (2020) -
Pembangunan Laman Web Tingkatan Empat Bagi Tajuk Garis Dan Satah Dalam Tiga Matra Berasaskan Teori Konstruktivisme Lima Fasa Needham
by: Idris, Abdul Razak, et al.
Published: (2010) -
Kesan Penggunaan Kaedah Pembelajaran
Masteri Terhadap Pencapaian Dan Minat
Pelajar Dalam Mata Pelajaran Pengajian Am
(The Effectiveness Of Mastery Learning Method On
Lower Six Students’ Achievement And Interest In
The General Paper)
by: Madhawa Nair, Subadrah, et al.
Published: (2014)