Kefahaman dan tahap amalan pembelajaran secara kontekstual di kalangan Guru Sains luar bandar
Pendekatan kontekstual telah digariskan sebagai salah satu pendekatan pengajaran dan pembelajaran sains dalam Huraian Sukatan Pelajaran KBSM Sains. Penekanannya kepada pembelajaran bermakna iaitu isi pelajaran dikaitkan dengan kehidupan seharian secara eksplisit telah menarik minat penyelidik untuk...
Main Authors: | Ibrahim, Nor Hasniza, Surif, Johari, Mustapa, Mohd. Sharir |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2006
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/2230/1/4_5.pdf |
Similar Items
-
Kepentingan pemikiran dan amalan refleksi dalam pengajaran sains di kawasan luar bandar
by: Ibrahim, Nor Hasniza, et al.
Published: (2006) -
Masalah pembelajaran Matematik dalam Bahasa Inggeris di kalangan pelajar Tingkatan 2 luar bandar
by: Surif , Johari, et al.
Published: (2006) -
Tahap Kefahaman Kemahiran Mentakrif Secara Operasi Dan Berkomunikasi Dalam Kalangan Bakal Guru Sains
by: Noordin, Shaharom, et al.
Published: (2010) -
Pengajaran sains dalam bahasa Inggeris dari perspektif guru pelatih sains
by: Ibrahim, Nor Hasniza, et al.
Published: (2008) -
Penghasilan buku panduan kerja luar ukur takimetri bagi meningkatkan tahap kefahaman pelajar dalam pembelajaran secara amali
by: Abu Bakar, Noor Azma
Published: (2004)