Kepentingan Skemata Arab terhadap kefahaman Al-Quran dan pencapaian hafazan

Tujuan: Walaupun pendidikan tahfiz berkembang pesat mutakhir ini, pencapaian hafazan al-Quran di institusi tahfiz didapati masih kurang memberangsangkan. Salah satu faktor kelemahan pencapaian hafazan dipercayai berpunca daripada kelemahan memahami makna ayat al-Quran dalam kalangan pelajar tahfiz....

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Hussin, Zahriah, Mustapha, Nik Farhan, Toklubok@Hajimaming, Pabiyah, Alias, Majdan, Ismail, Muhd Zulkifli
Format: Article
Language:English
Published: Universiti Utara Malaysia Press 2021
Subjects:
Online Access:https://repo.uum.edu.my/id/eprint/28915/1/MJLI%2018%2001%202021%20265-287.pdf
https://doi.org/10.32890/mjli2021.18.1.11