Kepentingan Skemata Arab terhadap kefahaman Al-Quran dan pencapaian hafazan

Tujuan: Walaupun pendidikan tahfiz berkembang pesat mutakhir ini, pencapaian hafazan al-Quran di institusi tahfiz didapati masih kurang memberangsangkan. Salah satu faktor kelemahan pencapaian hafazan dipercayai berpunca daripada kelemahan memahami makna ayat al-Quran dalam kalangan pelajar tahfiz....

ver descrição completa

Detalhes bibliográficos
Principais autores: Hussin, Zahriah, Mustapha, Nik Farhan, Toklubok@Hajimaming, Pabiyah, Alias, Majdan, Ismail, Muhd Zulkifli
Formato: Artigo
Idioma:English
Publicado em: Universiti Utara Malaysia Press 2021
Assuntos:
Acesso em linha:https://repo.uum.edu.my/id/eprint/28915/1/MJLI%2018%2001%202021%20265-287.pdf
https://doi.org/10.32890/mjli2021.18.1.11