Tipografi Papan Iklan: Satu Elemen Komunikasi Visual
Apabila memperkatakan topik tipografi, sudah tentu perbincangan merujuk kepada tulisan atau jenis huruf. Tipografi merupakan salah satu elemen komunikasi selain visual atau gambar. Komunikasi visual menjadi lebih berkesan apabila pereka iklan memilih tipografi yang jelas dan mudah dibaca. Papan ikla...
Main Authors: | Asia binti Lawang, Humin Jusilin |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English English |
Published: |
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/25265/1/Tipografi%20Papan%20Iklan%20Satu%20Elemen%20Komunikasi%20Visual.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/25265/7/Tipografi%20Papan%20Iklan%20Satu%20Elemen%20Komunikasi%20Visual1.pdf |
Similar Items
-
Ciri-ciri budaya dan tradisi dalam penghasilan pengiklanan : rekabentuk seni visual tipografi atau muka taip didalam surat khabar ‘The Malay Mail’ / Mastura Haji Mohd Jarit and Ruslan Abdul Rahim
by: Mohd Jarit, Mastura, et al.
Published: (2015) -
The Investigation of Designers’ Reflective Practice Activity Using Verbal Protocol Analysis
by: Kamil, Muhammad Jameel Mohamed, et al.
Published: (2018) -
Cancer Survival Experiences Retold
Through Web Portal
by: Kok, Yew Ang, et al.
Published: (2016) -
Gaya ‘Lukisan Kajian’. Perbandingan Karya Lukisan Pengkaryaan Dan Perekaan: Fenomena Visualisasi
by: Mohammad, Maria, et al.
Published: (2014) -
Kajian Permasalahan Rekabentuk
Perkhidmatan Hentian Bas Dalam Kampus
Induk Universiti Sains Malaysia (Usm)
by: Mutti, Mohd Alif Ikrami, et al.
Published: (2014)